Avatar billede mikstor Nybegynder
26. december 2004 - 14:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slå kameralyden fra på en Samsung E330

Hej eksperter...

Hvordan slår man kameralyden fra på en Samsung E330?

Jeg vil gerne have et hurtigt svar...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. december 2004 - 16:16 #1
tror faktisk at lyden er der for at du ikke kan tage billeder i det skjulte! Det er for kort tid siden blevet foreslået at alle kamera telefoner skal udstyrres med en Blitz, der altid skal gå af, for at det ikke skal være muligt at tage billeder i det skjulte.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. december 2004 - 16:20 #2
Men alt er jo muligt, jeg googlede denne her med søge ordene: samsung e330 camera sound

http://www.mobiledia.com/forum/topic19311.html

Samsung phones do not have an option to disable the camera click (some pretty strict privacy laws over there).
You'll have to apply a firmware mod (replaces the 'shutter' sound w/ a silent 'sound'). They're out there. Search the forums, search the Samsung area in Howard Forums
I applied one successfully to my e715 and created my own for my D410 (a D415 flashed w/ the D410 fw, actually).

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

you could also try finding the option in the *#8999*8378# menu, not sure if this menu is also on the e315 but I have the e330 and it's there, it should be somewhere in

*#8999*8378# 2 (H/W test on e330) 2 (sound settings on e330) 1 (RX path on e330)

USE THIS AT YOUR OWN RISK, I don't know where it is precisely

-> my mobile phone sometimes hangs up, it won't listen to any key ... just use 7 to restart the mobile (press the 7 button till it restarts !!)

g/l ... let me know if you find something out

P.S. I just posted in another thread about the e330 and the person I reacted on found out about the camera sound soo... maybe worth looking at

greets,
Nils