Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 02:36 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

nyere xp

hej jeg skal til at formattere min hd men når jeg vil installere xp skriver den at den version der er instaleret er nyere det passer ikke det er den samme

hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 02:59 #1
når du booter på din win xp cd så skal du vælge at formater den når den er formateret så kan den jo ikke se hvad der var på før og så skulle det gerne virke
Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 03:02 #2
booter hvordan gør jeg det
Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 03:04 #3
jeg troede bare jeg skulle sætte cd en i og genstarte
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 03:09 #4
boot.... starte på cd-rom drevet eller hvad for et drev du nu har i. men husk at din bios skal stå til det. hvis du kke ved om den gør det så er det nemt. når du smækker den i starter den så op som normalt eller kommer der noget andet frem.

hvis dette andet kommer frem. så vælger du at installere winxp. og så når du kan vælge hvor du ville installere winxp henne på drevne. så kan du trykke et bokstav (kan ikke lige huske hvad for et. mener det er L eller E) og så når du har slettet den så opretter du en ny partion (det står hvad du skal gøre der inden) og så køre du der ud af
Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 03:13 #5
den starter som normalt
men når jeg så tager cd en ud og sætter den i  igen så kommer windows der hvor jeg kan vælge og installere men det kan jeg ikke skriver den fordi der er en ;nyere version
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 03:18 #6
okay. kan du slet ikke komme ind hvor du kan gøre noget med din installation?
Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 03:21 #7
nej
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 03:22 #8
Formatering af windows xp
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 03:23 #9
ville lige sige det er kopiret fra anden tråd på eksperten.dk
Avatar billede rollokingo Nybegynder
26. december 2004 - 03:24 #10
ok tak prøver lige
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 03:25 #11
okay du vvender jo bare tilbage når du når så lagt. hvis det er inden for kort tid da jeg snart lægger mig. ligger lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2004 - 09:21 #12
har du husket at trykke på en tast for at boote fra CD ?
Avatar billede rollokingo Nybegynder
29. december 2004 - 04:50 #13
tak for hjælpen varmeskud nu kører det igen
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. december 2004 - 05:39 #14
Det var så lidt. Velbekommen. Husk at lukke
Avatar billede rollokingo Nybegynder
29. december 2004 - 13:40 #15
jeg vil gerne give point men hvordan gør jeg det
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. december 2004 - 20:26 #16
Du mærker dem der skal have point og trykker accpeter.
Avatar billede rollokingo Nybegynder
30. december 2004 - 20:14 #17
varmeskud  kom lige med et svar
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2004 - 00:28 #18
jeg har skam lagt et svar

men her er et til

i bunden af dette spørgsmål (lige oven over hvor man skriver til venstre) der kan du se hvem der har lagt et "svar" og så trykker du på den person du ville give point og på accepter
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2004 - 03:17 #19
mange tak for point