Avatar billede izi Nybegynder
25. december 2004 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SD-hukommelseskort Adapter

Hej!
Jeg har lige fået et SONY digitalt kamera - DSC-P41.
Men de memorycards der hører til SONY's kameraer er jo rigtig dyre.. men så har jeg hørt og læst om at man kan få adaptere til kameraet, så man kan bruge de billigere SD-kort; som ca. koster 1 kr pr. MB.

Men hvor kan man finde dem og hvad hedder de?

På forhånd tak!

-izi
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. december 2004 - 12:24 #1
Jeg tror simpelthen ikke det kan lade sig gøre pga. kortenes dimensioner. Se evt. dette link: http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Camera_System/Storage_Card_01.htm
SD kortene er bredere end memorystick.

Jeg har dog hørt om SD->CompactFlash, men der passer dimensionerne jo også bedre. Hvis det skulle være muligt, så skulle SD-kortet stikke ud af kameraet (med lågen åben)
Avatar billede izi Nybegynder
26. december 2004 - 09:59 #2
hmmm.. ok. Ved du så hvor sådan nogle ville ligge prismæssigt?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
26. december 2004 - 11:59 #3
Hvis man har sony, så tror jeg man bliver nødt til at leve med de relativt dyre memorysticks.
Avatar billede izi Nybegynder
26. december 2004 - 12:07 #4
det er jo ikke særlig fedt... men TAK for hjælpen alligevel!! Opret et svar og så får du point..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
26. december 2004 - 12:16 #5
Np. Nej det er lidt træls, men sådan er det desværre.
Avatar billede lillebror Nybegynder
21. april 2009 - 12:47 #6
Det her er jo et meget gammelt spørgsmål, men det gør det ikke mindre aktuelt.

Jeg har et Sony Cybershot kamera og de der Memory Sticks koster jo kassen. Der findes dog åbenbart adaptere, som kan konvertere Micro-SD til Memory Stick Pro Duo.

Der er i hvert fald et eksempel her: http://mange-gode-raad.dk/raad/computer-it/elektroniske-apparater/hukommelseskort-adapter.html