Avatar billede madsass Nybegynder
23. december 2004 - 00:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Trivsel på exp.dk

Nu er jeg godt sagt PISSE irriteret over folk herinde der kalder en point-liderlig, folk der giver karma uden grund osv.
Nu har jeg været bruger herinde i godt og vel halvandet år, og er herinde for at hjælpe folk.
Så kommer der en tråd med en der skal have cleanet sin hijack this log.
Så kigger jeg den igennem, og skriver de ting som jeg lige kan se der skal fikses.
Derefter skriver en følgende >
er du nu helt sikker på at det svar er vejen frem her på E ?
En ting er at smide hurtige svar for at tjene hurtige og nemme point, men når man som du samtidigt helt klart ikke har tjek på at løse en log, bør man holde sig langt væk.

JEG skrev sgu da bare de ting som jeg kunne se der skulle fikses. Jeg bad ikke "Jacob Jensen" om at acceptere mit svar med det samme.
Jeg skrev INTET om at det var ALT.
Lidt efter det er der en der giver mig "Rigtig Dårlig" karma og skriver: "http://www.eksperten.dk/spm/573671 Meget Dårlige bruger som er point liderlige .. mvh Dhil".

Hvorfor i helvede fatter folk at jeg ikke er herinde for at få points, men for at hjælpe folk? Jeg får ALDRIG brugt de 4000 points jeg har.

Jeg har også fået følgende karma tidligere
"Giver mig dårlig karma fordi jeg ikke vil give ham karma.".
- Passer ikke en skid. Jeg har givet karma til 4 personer. Ikke noget med det. Admin er velkommen til at kigge i mysql databasen efter dem jeg har givet karma.

"Meget dum bruger, han fatter ikke reglerne."
- Ja. Den fik jeg ligepludselig, da en eller anden havde lyst til at svine mig til uden grund. Jeg følger skam reglerne.

Hvis det skal være på den måde med at folk sviner en til og andet, pga. at man hjælper folk. Så er jeg ude. Gider ikke alle de snotunger der ikke forstår det system herinde.

Det var alt fra mig. Gider bare ikke det pis der. Og undskyld mit sprog i denne tråd, men er godt og grundigt pissed off.

// Mads Bjørck
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 00:14 #1
før du går, så læs lige denne, den er ganske gratis

http://www.eksperten.dk/artikler/547
Avatar billede popsy Novice
23. december 2004 - 00:44 #2
Nu skal du få en lille historie :)

Jeg forsøgte mig for en tid siden også med at rense en log her på siden. Jeg har faktisk rimeligt godt check på det, til dels lever jeg af det, men jeg fandt lige ud af at der er kæmpeforskel på at sidde med maskinen, og så sidde med bogstaver på en skærm :) (Jeg har jo ingen fortrydelsesret herinde :D)

Jeg gav ham en liste over hvad han skulle fjerne, trykkede udfør, og gik videre til næste spørgsmål. Pludselig begyndte en nagende knurren i baghovedet, var det nu rigtigt det jeg havde gjort?

Jeg gennemsøgte de strenge, jeg havde bedt ham fjerne en gang til, og stod pludselig (15 min senere) men den irriterende viden, at hvis han fulgte mine anvisninger, så havde han ikke længere nogen internetforbindelse.

Den dag i dag ved jeg stadig ikke hvordan det gik manden, for han har ikke skrevet i spørgsmålet igen :) Det er nu ikke fordi jeg tror hans net er forsvundet for evigt, men hvad mon der går galt næste gang jeg forsøger mig...?

Du bummede lidt på samme måde, fordi du fjernede spørgers proxy :) Ikke en særlig alvorlig fejl, men dog på kanten!
Tænk på at du ikke har adgang til backuppen, går det rigtigt galt kan du ikke engang fortælle spørgeren hvordan han skal bruge den backup...

Hatten af for alle de gutter og gutinder som hver dag renser logs herinde, de har uden tvivl is i maven. Der er ikke plads til de fejltagelser som er ok og nemme at redde når man sidder derhjemme med maskinen, alt skal være rigtigt i første forsøg, der er ingen fortrydelsesret!

Med hensyn til dine karma angivelser, tjaaaa. Der er gået mode i at kalde folk pointliderlige, det er et ord som uvægerligt følger eksperten (Det er ikke engang en ny mode) :) Førhen stod det i trådene, nu står det i karmaen i stedet for :)
Hvis du vil modvirke det, jamen så vent med at lægge et svar, indtil du er sikker på at din kommentar har hjulpet spørgeren :)

Nu har du fået brændt din harme af, se så at komme ud på E igen, og hjælp folk med lige præcis det du er ekspert i!

Glædelig jul ;-)
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 02:03 #3
hehe.. den der blå streg ude i venstre side... ignorer den;)
Jeg får masser af dårlig karma..

hell... hmmmmmmmmm... der må være noget om snakken! I must suck hehehe

men seriøst.. ignorer den... mon ikke du kan se hvem der har givet dig dårlig karma på et senere tidspunkt?
Avatar billede mugs Novice
23. december 2004 - 06:52 #4
Husk på, at karma er en afspejling af andre brugere's opfattelse af dig. Lad være med at tage det for alvorlig. Seriøse brugere af eksperten.dk bør ignorere denne såkaldte "forbedring". Jeg har fået en karma på 0% med nogenlunde denne tekst:

"Hader folk der besvarer spørgsmål med links til andres spørgsmål"

Tjaa - Der er altså een bruger på eksperten, der hader mig. Og hvad kan jeg bruge det til? Intet - Absolut intet!

En anden karma på 75% med teksten:

"Bruger tid på nybegyndere på eksperten - Super"

Den er da dejlig at læse, men mon brugeren har tænkt over, at denne forringer min samlede karma? Næppe!

Jeg arbejder næsten udelukkende i Access, og har af andre brugere i denne kategori fået nogle karma, som jeg er virkelig glad for, fordi jeg gennem flere år på eksperten, har lært disse brugere "at kende" som seriøse mennesker, hvis faglige dygtighed, hjælpsomhed og seriøsistet jeg respekterer.

Personligt giver jeg kun meget få karma og altid 100% efter devisen:

"Kan du ikke sige noget positivt om andre mennesker, så hold din kæft!"

God Jul til Jer

Mvh / Mogens
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 09:42 #5
Kan følge dig madsass - men forsøg at ignorer karmaen selvom det er svært.

Du kan bruge min karma som et eks - så kan du se hvormange der sviner mig til, og altid uden at underskrive!

Det er ikke dig der har et problem, men derimod dem. Tør man ikke stå med sine meninger, er man til at lukke op og puste grise i :D

Hvad angår dit logtjek, så vil jeg personligt anbefale dig at holde dig derfra, medmindre du har 110 % styr på dette!

Du kan smadre maskinen totalt, hvis du gør noget forkert.

Logtjekke er ikke noget man bare lige giver sig til. Alle kan lærer det, men før du ved hvad du råder folk til - så lad disse tråde være.

Bare et godt råd!
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 09:58 #6
Har læst tråden du omtaler lidt bedre - og jeg synes sådan set også du burde give opretter point tilbage :)

Havde han fuldt dit råd stod hans firma-proxy servere ikke godt :)
-----

Det med jeg kan se du bliver kaldt point liderlig, kommer nok herfra

http://www.eksperten.dk/spm/573589

http://www.eksperten.dk/spm/573571

http://www.eksperten.dk/spm/573467

og faktisk mange andre hvor du smider meget meget løse svar. Ikke noget jeg ville give den dårlig karma for, men tror mange vil opfatte det som pointjagt.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 10:24 #7
Hmm - sjovt nok har jeg også denne

"Giver mig dårlig karma fordi jeg ikke vil give ham karma."

Det samme gælder mange af de andre jeg har, som kalder mig pointliderlig. Dem der kender mig her ved dette ikke passer :-) Har ikke taget mod et eneste point med freehelp. Men folk skal jo skrive et eller andet :D

Det er HAMMER svært at ignorer det, men gør dig selv den tjeneste og forsøg, for det giver grå hår (snakker af erfaring)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. december 2004 - 11:10 #8
Hej madsass >

Der behøver vist ikke siges så meget her, da det er lettere at kigge i den omtalte tråd, men lidt vil jeg dog udgyde.

Først vil jeg gerne lige understrege, at når jeg tildeler karma er det med min underskrift til sidst. Jeg har ind til dags dato kun tildelt én begrundet 0-karma og det var IKKE til dig. FU** karma (se mit minisite)

Og nu jeg henviser til mit minisite - så lad os lige kigge på dit også:
Der skriver du nøjagtigt som her, at du ikke er på E for pointenes skyld, men udelukkende for at hjælpe. Man hjælper altså ikke ved at smide om sig med ubrugelige svar, som skader mere end de gavner - det må selv en knægt som du kunne forstå. Dernæst bør du hvis du er ligeglad med point, IKKE lægge dine kommentarer som svar.

Ang. selve svaret du lagde i tråden:
"JEG skrev sgu da bare de ting som jeg kunne se der skulle fikses"
Det retfærdiggør IKKE at dit svar var dårligt - ja faktisk mere til skade end til gavn. Du har jo givetvis set hvad tonnybrandt skrev til dig og hvor smart synes du selv det er ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. december 2004 - 11:21 #9
Apropos pointliderlig, det er også interessant at læse spg´s oprettede spg igennem, og se hvem der har svaret på de fleste*G* http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=madsass&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 11:32 #10
*GH* sjov læsning
Avatar billede micplus Nybegynder
23. december 2004 - 18:36 #11
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_3=on&spm_creator=madsass&spm_part=&spm_answer=madsass&find=&engine=exp
Ud af 74 spørgsmål, lukker han selv de 43 med svar ;)

Fair nok, at du svarer hvor du kan - men lige øjagtig HJT logs skal man vist holde nallerne fra, hvis man ikke har 110% styr på det, så jeg syntes at det er fair nok at du fik en over nallerne der.....
Avatar billede mugs Novice
23. december 2004 - 18:42 #12
"Ud af 74 spørgsmål, lukker han selv de 43 med svar"

Tålmodighed er en dyd, og det er ikke særlig befordrende for fremtidig hjælp, at 58% af spørgsmålene er lukket af spørgeren selv uden at denne har afgivet point. En sådan bruger vil jeg gå langt udenom.

Min tid er ikke til at hjælpe utålmodige smådrenge, der selv finder løsningen, medens vi andre stadig arbejder på at finde en optimal løsning på problemet.
Avatar billede madsass Nybegynder
24. december 2004 - 23:09 #13
Ang. det med at jeg selv engang har taget points. Det er lang tid siden. Den gang var jeg dårligt nok 13 år.
Hvis i vil vide det lider jeg af ADHD (Måske kender i det bedre som DAMP?).
Og den gang fik jeg ikke medicin, og fattede ikke rigtig noget.
Det er ikke noget jeg bare siger. Jeg får medicin nu, og er blevet godt og vel 2 år ældre.
Så i må respektere det, at jeg dengang jeg VAR såkaldt point-luder.

Victor-1 >
Det vil jeg også undskylde for, men det ligner ikke en proxy det jeg så der. Det ligner et site jeg engang fik sat som spyware på et forum.
Avatar billede micplus Nybegynder
25. december 2004 - 17:27 #14
Madsass >
http://www.eksperten.dk/spm/574140
Her er du vist lige hurtig nok. - du har vist ikke meget tålmodighed !!
Avatar billede freehelp Praktikant
30. december 2004 - 21:55 #15
Avatar billede madsass Nybegynder
31. december 2004 - 00:59 #16
Micplus >
Jamen, der havde været brok om de points i 2 dage. Så opretter jeg en tråd med det, og "jacobjensen" havde ikke kontaktet sig endnu. Og stadig ikke.