Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 14:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Blaster ved installation af Xfire

Hej!

Jeg vil gerne i gang med at bruge programmet Xfire, men hver gang jeg installerer det begynder min PC at køre langsomt og den får blaster-virus. Startmenuen bliver smallere og andre underlige ting sker, men når jeg så sletter Xfire, så forsvinder virus og det hele bliver som før.
Er der nogen der kan hjælpe mig eller ved hvorfor??

På forhånd tak!
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. december 2004 - 15:04 #1
http://forums.cyborg2.com/showthread.php?t=26712

Her er een med det samme problem.

Han formaterede....
Det er dog lidt drastisk synes jeg.

Prøv at smide xp disken i drevet og gå i start -> kør og skriv sfc /scannow.
Så får du checket og rettet fejl på xp´s systemfiler.
Husk mellemrum mellem / og c

Prøv så om du kan få Xfire indstalleret.
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 15:11 #2
ok det prøver jeg
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 15:40 #3
Du lyder da som et mystisk sammentræf , men du kan da sikkre dig mod blaster/sasser sådan:

scan først med stinger
http://vil.nai.com/vil/stinger/

For at stoppe shutdown går du i kør og skriver:  Shutdown –a

Installer disse updates til xp/w2000- så burde problemet være løst-hvis det bare er blaster?

Her er et link til nogle vigtige kritiske updates, som er kommer efter SP1 samlet i een pakkepakke på ca. 10 mb.(pr. okt. 2003)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Xp +w2k
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx    Sasser updatefix

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf    Msblaster updatefix
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 16:48 #4
Hej igen...Jeg ved godt hvordan man fjerner blaster. Det hjalp ikke med sfc /scannow. Den gør det stadig og nu er min internetforbindelse også forsvundet (sidder ved min mors PC nu). Er der en der gider kigge på min Hijackthis-log?

Den er her:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 16:40:45, on 20-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinRatchet.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Fraps\fraps.exe
C:\Morten\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.altavista.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdTools] C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Fraps] C:\Fraps\fraps.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Office Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp_10406.dll' missing

Jeg tror jeg har opdateret alt, men jeg ved det ikke for lige i øjeblikket kommer der bare en fejl når jeg opdaterer i Windows-update
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. december 2004 - 16:53 #5
Først skal du lige hente de to programmer her:
LSPFix: http://danborg.org/spy/Newnet/LSPfix.exe
Winsockfix:http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Læg dem på dit skrivebord, i en mappe, så du kan finde dem frem, hvis der bliver brug for det. Her kan de ligge og vente på, at du evt. får brug for det.

Følg denne anvisning, men kun hvis du mister din forbindelse til Internettet:
Kør først LSPfix
Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, så burde det virke igen.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Du skal kun bruge programmet, hvis du mister forbindelsen til Internettet.

Fix så denne med Hijackthis:
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp_10406.dll' missing

Genstart og send ny log ind til kontrol. Du har ikke blaster eller virus.

Jeg tro du skal prøve at hebte xfire et andet sted fra og så prøve om ikke det går bedre...
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 16:57 #6
tak det prøver jeg, men jeg har hentet xfire tre steder og der sker det samme
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 17:00 #7
Nå, men hvis det ikke er blaster kunne det lyde som om at Xfire lukker en windows service under installation - det kunne være svchost. men er det fra en originalcd - selve spillet ?
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 17:04 #8
Nu virker nettet igen tak for det og her er en ny log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:04:38, on 20-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Fraps\fraps.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinRatchet.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Morten\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.altavista.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=runonce&pver=6.0&plcid=0x0406
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdTools] C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Fraps] C:\Fraps\fraps.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Office Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

Og dannyboyd...undskyld men hvilket spil?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 17:08 #9
- sorry , en misforståelse
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 17:19 #10
Hvis Andersen tjekker loggen giver jeg dig lige et par hints til hvordan dit problem måske kan "kringles"

For en sikkerheds skyld så luk bare dcom porten (hvis ikke gjort)http://grc.com/files/DCOMbob.exe

Dernæst installér en firewall f.x sygate: http://downloads-zdnet.com.com/Sygate-Personal-Firewall/3000-2092-10247416.html?tag=lst-0-1 -
Installér så dit xfire og læge mærke til hvilke processer firewallen skal acceptere
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. december 2004 - 17:28 #11
Kør du bare dannyboy. Jeg skal lave mad. Du kan jo godt det med logs :O)
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 17:31 #12
Jeg har lukket dcom porten og lige nu kan jeg ikke installere den for min storebror sidder og spiller over nettet...
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 18:01 #13
kan jeg ikke bare bruge windows firewall??
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 18:02 #14
og sker der snart noget med den log?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 18:16 #15
Disse linier skal fixes i hijackthis – markér og vælg fix checked:
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdTools] C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe

Disse linier kan du med fordel disable med msconfig fra kør:
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

Slet følgende mappe i fejlsikret - du kommer i fejsikret ved at trykke F8 under opstart:

C:\Program Files\Windows AdTools<-mappen
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 18:18 #16
Vi plejer også at anbefale at afinstallere Msnplus, men det må du selv vurrdere om du har brug for den.
Der er ikke rigtigt noget i loggen som har med dit problem at gøre - desværre så når du er færdig må du prøve de andre forslag som jeg skrev.
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 19:01 #17
tak for hjælpen...det virker stadig ikke jeg bliver nok nødt til at formatere. Men jeg fik da fernet en masse stads:)
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 19:02 #18
hovsa kom til at svare selv:S
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 19:06 #19
ok det er da også en løsning
Avatar billede curtle Nybegynder
20. december 2004 - 19:08 #20
sådan;D