Avatar billede paisley Nybegynder
20. december 2004 - 09:42 Der er 5 kommentarer

Kan ikke få AP til at virke

Hej

Jeg sidder med en trådløs router fra Cybercity (zyxel). Har to computere med hver sit usb-netkort (trådløs) ((Zyxel B220)). Har nu købt en trendnet AP TEW-230APB som jeg gerne vil hvae sat op. Hvordan gør jeg?
Har ligeledes købt en trendnet printserver som også skal sættes op - vil det skabe problemer? Fokuserer dog på opsætning af AP først og jeg har brug for DIN hjælp, da jeg ikke er kvalificeret nok til den slags :)

På forhånd tak
Avatar billede paisley Nybegynder
20. december 2004 - 10:07 #1
Update

AP er tildelt en given IP fra starten af. Hvordan ændrer jeg denne således at AP kan snakke med router og dermed internet. Hvad er min IP på routeren? Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede kenp Novice
20. december 2004 - 10:10 #2
router ip ->start ->kør ->cmd ->ipconfig (router ip er den som står ved gateway)

hvilken ip dit AP har der må du se i manualen, også ændre din ip-adresse på din ocmputer så den ligger inden for samme range som din router (du må ikke vælge samme ip som din router har men det sidste tal evt. 1 højrer)
Avatar billede paisley Nybegynder
20. december 2004 - 12:27 #3
Problemet er mit internet (Cybercity) har en adresse og mit AP har en forudbestemt IP - hvad gør jeg her. an simpelthen ikke få det til at virke
Avatar billede kenp Novice
20. december 2004 - 12:38 #4
Du skal logge ind i dit AP også ændre ip-adressen så det passer sammen med din router fra CC.
Avatar billede paisley Nybegynder
20. december 2004 - 14:33 #5
AP vil simpelthen ikke acceptere ændringen - hader at jeg er netværksspasser :)