Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
17. december 2004 - 19:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom filoverførsel

Hey!

Jeg har 2042/512 net.. Når jeg skal sende noget over MSN 7.0 går det virkeligt langsomt.. den går helt i stå.. Har det der ServicePack 2.. men har prøvet at slå det meste fra.. men intet hjælper..

Hvad gør jeg? :(

/Anders
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. december 2004 - 19:43 #1
Hvis den du sender til har et gammelt telefonmodem, er det klart at du højest kan sende med modemmets downloadhastighed, det vil sige 52 k, men jeg ved ikke om det er det der er problemet.
Prøv eventuelt at slette msn 7, og installere msn 6 i stedet for. Så vidt jeg kan se er version 7 kun frigivet i en beta, så det kan være der er nogle problemer med den.
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
17. december 2004 - 19:45 #2
hmm.. det var også langsomt ved det gamle MSN.. er der ik noget man kan indstille?
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 19:49 #3
det er xp's firewall der gør den langsom.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. december 2004 - 19:49 #4
Jeg tror desværre ikke det er noget man kan indstille. Måske er det din udbyder der har begrænset det, men det ville da være mærkeligt. Sender du til nogen med hurtige forbindelser.
Det kan også være du er på et net, eller sender til et net, hvor den slaks overførsler nedprioriteres, eventuelt for at sikre kvaliteten på ip-telefoni, eller noget i den stil.
Har du internet igennem en boligforening, eller på andre måder delt net. Jeg kunne forestille mig at blandt andet kollegier ville benytte dette.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 19:50 #5
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. december 2004 - 19:51 #6
Der kan man bare se.
nopsen > hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 19:56 #7
enten skal den sættes op til at give adgang hos begge, ellers skal begge slå firewallen fra mens i overfører filen.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. december 2004 - 19:57 #8
Jeg har nu svært ved at tro at Microsoft med det de kalder den vigtigste opdatering til dato, skulle svække et af deres mest brugt programmer på den måde, det ligner dem ikke.
Du kan jo eventuelt få nogen fra viruskategorien til at checke din maskine. Den slags utøj kan nemt sløve voldsomt.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. december 2004 - 19:59 #9
Men hvis ikke den tillader filoverførsler så vil den vel slet ikke køre, og ikke bare køre langsomt?
Desuden kommer der vel bare en lille besked om at Messenger er ved at sende en fil, må den det, eller hvad?
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 20:14 #10
op til dig selv om du vil tro hvad jeg skriver, men det kommer fra microsoft selv.. det er derfor der sommetider kommer et vindue frem i meddelelses vinduet hvor der står at man skal klikke for at se hvad man kan gøre hvis det kører langsomt og der skriver microsoft blandt andet at firewallen sløver overførslen.
jeg og mine venner slår altid firewallen fra når vi overfører noget, ellers går det alt for langsomt, så den er skam god nok, desuden er det et kendt problem og det har været sådan længe.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 20:18 #11
den tillader overførslen, men sløver den betydeligt.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
18. december 2004 - 14:31 #12
Det må jeg nok sige :-)
Hvad har de gang i? De må da lige til at tage sig lidt sammen, og give os noget der virker, men så er det jo i hvert fald svaret.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. december 2004 - 19:05 #13
lukketid?
Avatar billede nopsen Ekspert
18. december 2004 - 19:24 #14
takker :)