Avatar billede hojben Novice
17. december 2004 - 12:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Drop "200" point

Hej,

Er ved at blive godt træt af at se "lette" spørgsmål om fx hvilken firewall og antivirus etc etc etc blive oprettet til 200 point!

Kan vi ikke snart på lavet om på max point? Så der kun kan gives 60 point for et svært spørgsmål.

En anden løsning kunne være at hver bruger MAX kunne få 60 point for et accepteret svar!

E er til for at få løst et problem, ikke for at nogen skal tænke i point for at komme højt på listen..

/Hojben
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. december 2004 - 12:19 #1
Hvis folk synes der spørgsmål er vildt kritisk og ikke bruger pointsene må de vil gerne give 200 p væk?

Jeg tror ikke dem der ligger højt på listen ligger der fordi de kun svarer på spørgsmål til 200p.

Det er vel op til folk selv hvad de vil give for at få løst et problem.
Avatar billede hojben Novice
17. december 2004 - 12:21 #2
Hvad er så det fede ved at E har sat 60 point for et "svært" spørgsmål?
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. december 2004 - 12:24 #3
Det er for at sætte en standard - og for at folk ikke skal føle sig presset til at give 200 p for et spørgsmål for at det bliver svaret på vil jeg tro.

Men vil lige understrege at jeg ikke er andet en alm bruger herinde så jeg kender ikke noget til baggrundene for dette.

Men jeg ser det sådan at hvis jeg har et alm spørgsmål så er det fint med 30p. Men hvis en anden har lyst til at give 200 p må han da gerne det. Pointen er at der bliver svaret på begge spørgsmål - så derfor behøver man som spørger ikke give det væk.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. december 2004 - 12:35 #4
Der bliver også svaret på spørgsmål med 0 point, så jeg kan ikke se problemet.
Avatar billede roenving Novice
17. december 2004 - 13:37 #5
-- og så skal det vel tilføjes, at den nuværende situation er en forbedring fra det oprindelige koncept, hvor man kunne bruge så mange point, man havde lyst til ...

-- men ellers synes jeg, at folk skal bruge det antal point, som sværhedsgraden tilsiger, men egentlig må de selv bestemme det !-)

-- dog protesterer jeg voldsomt, hvis en bruger vil uddele f.eks. 100 point for en småting, og smider dem også tilbage, hvis det er for vildt, men hvis der fremtures, såeh ...
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 17:03 #6
hojben -> man akn jo så undre sig at du har flere besvaret spørgsmål med over 1000 point! samt oprette nogle med op til 14000 point (du tog dem dog retur der)
Avatar billede hojben Novice
17. december 2004 - 18:23 #7
Kenp > Det var i storhedstiden med de 1000+ point.. Og 14K spørgsmålet var ligeledes i storhedstiden på et tidspunkt hvor jeg havde fået nok.. og ville gi mine point til admin!

Prøv at læse spørgsmålene frem for at hakke over tud ;o)
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 19:53 #8
hojben -> skal vi ikke blive enige om at du selv har besvaret flere spørgsmål med pointsum langt over 200 point (uden at du brokkede dig i spøgsmålet) (så godt at dem du selv havde oprettet med 14000 og 3000 var for at give dem til admin, men princippet i at du kunne oprette dem brokkede du dig jo ikke over da du oprettede med så mange point)
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 19:54 #9
Det blev vist lidt sort snak.. (bemærk jeg er ikke uenig med dig i at det ikke gjorde noget at maks point blev sat ned, jeg går personligt ikke så meget op i om det giver 5 point eller 200 point)
Avatar billede hojben Novice
18. december 2004 - 19:53 #10
Kenp > jo sagtens men igen det var for en del år siden.. da det var muligt at bruge alle slags point. Nu hvor det rent faktisk er skrevet at et "svært" spørgsmå er lig med 60 point så kunne man jo bare gå efter det.

Hvis man så bagefter har set hvor let eller svært et givent spørgsmål kunne man sætte point op alt efter sværhedsstatus.