Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. december 2004 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Administrering af bruger

hvis det er muligt hvordan kan jeg gå ind på en brugers notes mail konto og lave nogle tilrettelser/indstillinger. som F.eks.
out of office osv.

Jeg har adgang til at logge på Domino Admin som administrator
16. december 2004 - 10:14 #1
Enten skal du stå i adgangskontrollisten på brugerens mail database eller også skal du gå ind med Full Access Administration fra Domino Administrator klienten. Det vælger du på menuen Administration (til højre for Edit) og dernæst Full Access Administration.
Avatar billede wise Seniormester
16. december 2004 - 10:21 #2
Men du kan ikke lave OutOfOffice på den måde... den skal som udgangspunkt laves af brugeren selv fra selve klienten! Hvis du laver den vil mails blive udsendt i dit navn (med mindre du på selve OutOfOffice agenten retter så den kører med brugerens rettigheder).
I nye versioner af notes er der endda det "problem" at man ikke kan komme ind i OutOfOffice dialogen uden at være "ejer" af mailboksen.

Så ja, Kaspertm's svar er hvordan du får adgang til admin... men det kommer meget an på HVAD du vil lave admin på.
Emailadresser med mere sættes i adressebogen (names.nsf)
Andre ting sættes decentralt på klienten - i en lokal ini fil
Og så er der OOO der sættes i mailfilen men som skal sættes fra brugeren selv...

Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
16. december 2004 - 10:52 #3
Lasse har ret. OOO-agenten er en led satan i sig selv. Der findes en workaround som jeg dog ikke vil offentliggøre her. Hvis I er interesseret kan I emaile mig på jogi <hos> asmucon <punkt> dk
Avatar billede jogii Nybegynder
16. december 2004 - 15:11 #4
For at få OOO til at virke ordentlig skal man være sikker på at teksterne og datoerne er rettet til. Det kan gøre via agenter etc.
Derefter skal man sørge for at aktivere agenten og sætte brugeren på som "Run On Behalf Of", samt evt. rette sikkerheden i agenten til at kunne udføre "Restricted code". Den person som retter agenten til SKAL stå i Serverdokumentet som en person der må køre agenter "On Behalf of others".
Jeg har med fordel ændret agenten til at køre "After new mail arrives".
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. januar 2005 - 11:13 #5
fik det ikke lavet og nu er det ligemeget
Avatar billede jogii Nybegynder
03. januar 2005 - 11:24 #6
Så behold hellere pointene selv :-)