Avatar billede cmoeller Nybegynder
14. december 2004 - 15:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbinde Access med MS SQL

Hej

Jeg ønsker at forbinde Access med Microsoft Sql Server ved hjælp af ODBC forbindelse, og er også kommet et stykke af vejen, men mangler lige det sidste.

Jeg har oprettet en bruger og en database på sql serveren. Jeg har oprettet et projekt i access som kan forbinde med sqlserveren og kan også trække data og oprette tabeller på Sql Serveren. Man jeg kan ikke indsætte data fra Access som bliver lagt på sql serveren. Brugeren er oprettet med rollerne public og dbowner, på den aktuelle database
14. december 2004 - 16:01 #1
Kontroller, at der er primærnøgler på tabellerne. Hvis ikke, kan du ikke få lov at redigere fra Access.
14. december 2004 - 16:03 #2
Jeg skal lige forstå det rigtigt: Du har lavet et projekt i Access?
Så bruger du vel ikke ODBC?? Så connector du vel bare direkte?

Man bruger normalt ODBC, når man har en alm. access-mdb. Men når man arbejder med Access-projekter, så forbinder man direkte vha OLEDB.
Avatar billede cmoeller Nybegynder
14. december 2004 - 16:41 #3
Access er et skidt database. Hvor skal en tabel lige have en primær nøgle. Men det var der fejlen lå. Nu virker det.
14. december 2004 - 16:49 #4
super :o)

Man kan godt - ved sammenkædningen - angive et index manuelt (som altså ikke behøver være primærnøgle) men alle tabeller bør altid have en primærnøgle.
14. december 2004 - 16:49 #5
Husk at lukke spm :o)
Avatar billede cmoeller Nybegynder
14. december 2004 - 16:56 #6
Test svar
14. december 2004 - 18:55 #7
tak for point...og karma?