Avatar billede mongaard Nybegynder
14. december 2004 - 13:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

søg/erstat i flere dokumenter

Jeg sidder og skal ændre årstal i flere dokumenter. Istedet for at ta et dokument ad gangen ville det være at foretrække at kunne lave søg/erstat i en hel mappe på en gang. Nogen der kender et program eller funktion der kan klare den?
14. december 2004 - 17:55 #1
Jeg kender ikke nogen funktion, som kan gøre det. Men jeg kan lave en funktion til det.
Avatar billede mongaard Nybegynder
14. december 2004 - 18:07 #2
Det er for meget arbejde at bruge på det. Jeg var bare interesseret i at vide om ikke sådan en funktion fandtes. Det jeg skal bruge det til tager ikke meget lang tid at lave manuelt. Umiddelbart virker det som en funktion der var mange der kunne have glæde af, så jeg gik ud fra at den fandtes, måske som en del af windows.
Ellers tak for svaret.
14. december 2004 - 20:16 #3
OK - lidt tid tager det at lave en løsning.
Hvis du har adgang til dotNet så findes der en funktion til det
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vsintro7/html/vxlrfreplaceinfilescommand.asp
14. december 2004 - 22:16 #4
Lavede alligevel et lille værktøj.....!
Se her: http://www.win-consult.com/Tips/Eksperten/Index.asp
14. december 2004 - 22:17 #5
Husk - dine handlinger har konsekvenser!
16. december 2004 - 22:37 #6
Har du prøvet det - løste det din problemstilling?
Avatar billede mongaard Nybegynder
17. december 2004 - 12:23 #7
Jeg var inde på din side og downloadede demoen. Men det var ikke noget program, bare et billede i et worddokument? Det virkede ihvertfald ikke.
17. december 2004 - 12:47 #8
Iflg. loggen skulle du have downloaded en zip-fil med et word dokument med en Start knap i...... du kender mit nummer - prøv evt. at ringe.
Avatar billede mongaard Nybegynder
17. december 2004 - 13:22 #9
Jeg har dokumentet med startknappen. Jeg kan bare ikke trykke på knappen. Skal der gøres noget specielt før det virker? I dokumentet ligger der et billede af de felter man skal udfylde for at søge og erstatte og et billede af startknappen, men ingen af dem har nogen funktion.
17. december 2004 - 13:25 #10
HA HA - måske har jeg låst det for godt *smiler* det kigger jeg lige på
17. december 2004 - 13:28 #11
Det ser umiddelbart ikke sådan ud...... er din Word Macro Security sat for højt ??
Tools->Macro->Security må IKKE været sat til High
Avatar billede mongaard Nybegynder
17. december 2004 - 13:32 #12
OK, det var det der var problemet :) Jeg har ikke tid til at teste det nu, men programmet ser ud til at virke. Tak for hjælpen, og tålmodigheden.
mvh
Kristian
17. december 2004 - 13:34 #13
;-)
Avatar billede mongaard Nybegynder
21. december 2004 - 09:57 #14
Jeg glemte vist at sige at dokumenterne er .dot filer. Kan du også lave et program der ændrer alle filtyper i et bibliotek fra .dot. til .doc? I øjeblikket bliver der kun ændret i de få ikke-.dot filer.
mvh
Kristian
21. december 2004 - 18:04 #15
Vil du have at dot filer skal åbnes og gemmes som doc filer ? eller vil du bare have at søg og erstat også skal virke i dot filer?
Avatar billede mongaard Nybegynder
21. december 2004 - 18:09 #16
Det nemmeste - for mig - ville være hvis funktionen også virkede i dotfiler. Skal  jeg starte en ny tråd så du kan få point?
21. december 2004 - 18:15 #17
Nej, jeg har rigeligt med point, og points gør ikke noget særligt for mig i min hverdag :-)
21. december 2004 - 18:42 #18
Ny version er tilgængelig på min hjemmeside
http://www.win-consult.com/SmartOffice/Produkt_idx.asp
Avatar billede mongaard Nybegynder
21. december 2004 - 19:18 #19
Mange tak for hjælpen :) Du får lov at slippe for yderligere pointtildeling
21. december 2004 - 21:50 #20
:)