Avatar billede gertnissen Nybegynder
12. december 2004 - 01:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg mellem HP Photosmart 735 og m407 ?

Jeg vakler mellem at vælge et "HP Photosmart 735" til 1.099 kr som er et 'gammelt' kamera (udgået af produktion jvf. HP hjemmeside) og en ny model "HP Photosmart M407" til 1.500 kr.
Min absolutte smertegrænse er netop 1.500 kr.

Jeg skal blot have et billigt begynder kamera, dog ønsker jeg følgende:

Min 3 MegaPixel
Min 3x optisk Zoom
Mulighed for video klip m lyd (evt. webcam)
Tilslutning som alm. USB drev og evt. direkte til TV.

Umiddelbart er specifikationerne ret ens - Den eneste forskel på de 2, udenover 50% ekstra på prisen, er at m407 har 4 megapixel, er mindre og nyere.

Jeg har fundet en del ret positive tests af HP 735, men m407 er åbenbart så nyt at det ikke rigtigt er testet endnu.

Er der nogle der har erfaringer med disse 2 kameraer ? (eller andre lignende kamerarer mht. funktionalitet/pris)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
17. december 2004 - 21:24 #1
Selvom jeg ikke er meget for at anbefale Nikon (er jo canon mand) så ville jeg gå efter et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52031
Til prisen får du et kamera med bedre farvestyring og bedre autofokus...
Men hvad jeg hellere ville gøre var at finde et brugt Canon IXUS 40. Det ville du ikke fortryde...
Skulle jeg råde dig mht. de to Hp kameraer så ville jeg nok tage 735'eren... Du får ikke ret meget for de sidste 500 kr.
Det var bare mit råd...
-MattB
Avatar billede gertnissen Nybegynder
19. december 2004 - 21:48 #2
Jeg har søgt videre og er blandt andet faldet over Nikon 3700 og 3200 som absolut værdige kandidater, men min favorit i øjeblikket er nu Canon A75 som næsten ligger omkring 1500 (måske på januar udsalg).

Jeg har indtil videre fundet følgende kandidater.

Sony CyberShot DSC P72 - 1.561 kr - - Cnet-7,6
Nikon CoolPix 3200 - - - 1.674 kr - - Cnet-7,0
Nikon CoolPix 3700 - - - 1.300 kr - - Cnet-7,2
Canon PowerShot A75 - - -1.698 kr - - Cnet-8,0    - - - F A V O R I T

A75 tiltaler mig idet det både er et nemt point-and-shoot kamera, men med mulighed for at lege med de manuelle indstillinger.

Generelt er jeg lidt i tvivl om hvor meget der kræves for at opnår tilstrækkelig kvlitet mht. videooptagelser. VGA og 15 fps eller mindre opløsning og flere billeder pr. sec ?
Avatar billede mattbaker Nybegynder
20. december 2004 - 00:27 #3
Jeg ville også klart vælge canon!
-Matt B
Avatar billede gertnissen Nybegynder
20. februar 2005 - 23:13 #4
Efter lidt mere læsning og butiksbesøg - har jeg besluttet mig for Canon Ixus 40.

Det virker som et absolut godt kamera, selv om prisen er dobbelt op i forhold til det første budget - men det virker også som om at kvaliteten af still-billeder og video (opprioriteret krav) er væsetlig bedre, og at kameraret samtidigt er super lille tæller også på plus siden.

Overvejede kort det nye Canon A510, men jeg tror stadigt at Ixus 40 er bedre - hvad mener du ?
Avatar billede gertnissen Nybegynder
10. februar 2006 - 16:31 #5
Tidlig Forårsrengøring lukker spørgsmålet....  sorry for den lange liggetid.