Avatar billede eksplayer Nybegynder
10. december 2004 - 23:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med lyd

Jeg har et mindre problem med noget lyd der skal afspilles når jeg fører musen hen over en knap. Lige idet jeg laver et MouseOver går man automatisk til en ny side hvor min lyd så bliver afspillet i quicktime. Hvordan forhindrer jeg det?

Måden jeg har lavet det på er med "Play Sound" under behaviours og så har jeg valgt MouseOver dertil.
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 23:38 #1
Se her:

http://www.hypergurl.com/mouseoversound.html

stjæl noget kode :P

/PBT
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. december 2004 - 23:38 #2
Det problem med at afspille lyd via html/javascript er umuligt at løse... Det kommer så meget an på browsere/plug-ins m.v.

Du kan dog lave dig en lille flash-knap, der afspiller lyden, når nusen går hen over. Hvis du ikke har flash, kan jeg lave den lille fil til dig. Så skal du bare sende mig knappen og lyden på j@legende.dk

Mvh
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 23:42 #3
Det kalder jeg service *two tumbs up*

/PBT
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. december 2004 - 23:50 #4
Det er nu korrekt hvad jeg skriver, hvis du vil afspille en embedded lyd i alle 4 browsere og være stensikker på at intet "går galt", skal du enten skrive flere kodelinier end der er ord i  Den Store Danske Encyklopædi, eller bruge flash :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
10. december 2004 - 23:54 #5
Det var hurtigt :)

Tror mest jeg hælder til løsningen med flash - det havde jeg ikke lige tænkt over. Arbejer ikke rigtig med flash - men havde det liggende. Har nu prøvet at lave en knap i flash men håber jeg evt kan få lidt hjælp (meget basalt).

Når jeg har konvertere min grafik til en knap og har fået den til at skifte billede ved "Over" hvordan lægger jeg så lyd på ved Over? Har kigge lidt på noget med actions men kan ikke lige finde det - og så er meget af det inaktiv.

Og så lige en ting mere - hvordan linker jeg fra en flash-knap til en anden htmlside (som sagt meget basale spg)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
11. december 2004 - 00:03 #6
Er det Flash MX. Så konverter din grafik til et movieclip i stedet for en knap, og giv den dette script:

onClipEvent(load) {
  lyd = new Sound();
  lyd.attachSound("lyden");
}
on(rollOver) {
  lyd.start(0, 1);
}
on(release) {
  getURL("denside.html");
}

Så skal du lige sætte linkage. Det vil sige du højreklikker på lyden i library (hvis ikke library er åbent, tryk CTRL+L) vælg linkage -> Export for ActionScripting -> Skriv lyden og Export in First Frame.

Så skulle det være fint :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
11. december 2004 - 00:05 #7
Nårh ja, hvis den skal skifte billede ved rollOver kan du putte det originale billede i frame 1 (af movieclippet) og det alternative billede i frame 2. Hvis du konverterer fra button til Movieclip er det allerede sådan. Så skal scriptet sige:

onClipEvent(load) {
  stop();
  lyd = new Sound();
  lyd.attachSound("lyden");
}
on(rollOver) {
  gotoAndStop(2);
  lyd.start(0, 1);
}
on(release) {
  getURL("denside.html");
}
on(rollOut) {
  gotoAndStop(1);
}

:)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
11. december 2004 - 00:26 #8
Får først tid til at kigge på det i weekenden - vender tilbage senere...
Avatar billede eksplayer Nybegynder
11. december 2004 - 02:30 #9
Kunne ikke lade være med at prøve alligevel :) Så er der lyd ve rollOver og jeg kan klikke videre til en anden side. Men jeg har et mindre problem - billedet står konstant og skifter mellem billede 1 og billede 2 og lyden går helt amok - som om den looper
Avatar billede baitianlong Nybegynder
11. december 2004 - 03:04 #10
onClipEvent(load) {
  spiller = true;
  this.stop();
  lyd = new Sound();
  lyd.attachSound("lyden");
}
on(rollOver) {
  if(!spiller) {
      gotoAndStop(2);
      lyd.start(0, 1);
  }
on(release) {
  getURL("denside.html");
}
on(rollOut) {
  gotoAndStop(1);
}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
11. december 2004 - 03:09 #11
vrøvl..

onClipEvent(load) {
  this.stop();
  lyd = new Sound();
  lyd.attachSound("lyden");
}
on(rollOver) {
  if(!spiller) {
      gotoAndStop(2);
      lyd.start(0, 1);
      spiller = true;
  }
on(release) {
  getURL("denside.html");
}
on(rollOut) {
  gotoAndStop(1);
  stopAllSounds();
  spiller = false;
}

Så tror jeg den er der :)