Avatar billede camp Nybegynder
08. december 2004 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En cirkel er ikke helt en cirkel efter Contract

Jeg har en fyldt cirkel selection
og vælger Select -> Modify -> Contract ->
og så f.eks. 20px, og jeg derefter vælger
delete - altså så midten af cirklen
fjernes.

"Hullet" virker ikke rundt, men nærmest
8-kantet.  Hvordan kan jeg undgå dette?
Avatar billede Jman Praktikant
08. december 2004 - 11:46 #1
en højere opløsning af filen
Avatar billede camp Nybegynder
08. december 2004 - 12:13 #2
Nix, resultatet er det samme om det er 72 eller 300 dpi
Avatar billede madshammer Nybegynder
08. december 2004 - 14:57 #3
Jep, og sådan er det bare, det er vidst en eller anden "fejl" i udregningen, det samme sker hvis du har en boks, og så vælger expand med 10 px (f.eks.) så bliver kanterne afrundet.

Jeg ved ikke hvordan man kan løse det, udover at hvis du selv tegner en cirkel inden i, som så er de 20 px mindre.

-Mads
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. december 2004 - 14:02 #4
Når du arbejder med cirkler i photoshop kan det godt betale sig at anvende "vektor" værktøjet. Tegn eventuelt den cirkel du skal bruge, og lav så et nyt lag! Lav derefter en selection af din cirkel ved at holde "ctrl" nede imens at du klikker i "thumbnail" dele af vektor laget i din "layers-palette". Brugt nu "alt+backspace" til at fylde farve i dette nye lag. Skaler derefter vektorlaget til den ønskede størrelse, lav et nyt lag og kør samme procedure igen. Træk så eventuelt de to lag fra hinanden. Vektorlaget kan du jo bare slukke eller smide ud bagefter. Men det løser i hvertfald problemet med cirklerne.
Avatar billede Jman Praktikant
10. januar 2005 - 19:37 #5
Måske det er lukketid for dette spørgsmål ?!
Avatar billede camp Nybegynder
11. januar 2005 - 07:58 #6
Er du sådan en netpanser som surfer efter åbne spørgsmål?