Avatar billede borrisholt Novice
07. december 2004 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server: Msg 22029, Level 16, State 1, Line 0

Jeg har netop opretten en Maintenensplan på en MS SQL 2000 server. Default hele vejen igennem, bortset fra placeringen af Backup filer.

Så har jeg været inde på mine 4 jobs og sætte owner til sa. Min Transtionslog backup fejler, de 3 andere jobs kører fint.

Når jeg kører jobbet gennem en Query Analyzer får jeg følgende output :

Output of sqlmaint.exe
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NULL
Microsoft (R) SQLMaint Utility (Unicode), Version 8.00.194
Copyright (C) Microsoft Corporation, 1995 - 1998
NULL
Logged on to SQL Server 'ITG-BRN-UDVI01' as 'sa' (non-trusted)
Starting maintenance plan 'DB Maintenance Plan1' on 07-12-2004 14:30:43
Backup can not be performed on database 'DBBO'. This sub task is ignored.
NULL
End of maintenance plan 'DB Maintenance Plan1' on 07-12-2004 14:30:43
SQLMAINT.EXE Process Exit Code: 1 (Failed)

(10 row(s) affected)

Server: Msg 22029, Level 16, State 1, Line 0
sqlmaint.exe failed.

Jens B
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. december 2004 - 19:37 #1
Det hænger nok sammen med den recoverymodel du bruger på den pågældende database. Under properties på databasen vælger du options og sætter en passende recoverymodel. Hvis du ikke vil det så mu du fjerne transactionslog backuppen på den aktuelle db.
Avatar billede borrisholt Novice
08. december 2004 - 08:38 #2
1000 tak for hjælpen. Det var det der var problemet. Kan man sætte den via noget SQL eller en exe fil ?

Men smid et svar.

Jens B
Avatar billede janus_007 Nybegynder
08. december 2004 - 12:06 #3
Ja du kan altid styre det igennem T-SQL:

use master
alter database myDB set recovery full

Tag et kig på denne survival guide, der er meget brugbar info:
http://www.akadia.com/services/sqlsrv_programming.html
Avatar billede borrisholt Novice
08. december 2004 - 13:08 #4
tak for hjælpen