Avatar billede majgaard Nybegynder
06. december 2004 - 20:43 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg domain serveren til at holde styr på skriveborden

Hej Alle

Hvordan gør jeg sådan at når en klient logger på domænet bliver skrivebordet m.m. fra dennes konto automatisk benyttet uanset hvilken fysisk PC brugeren sidder ved...??
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 20:49 #1
ved at bruge en såkaldt Roaming profile, Søg på http://www.microsoft.com/technet så finder du beskrivelser om hvordan det gøres
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2004 - 20:54 #2
Hej majgaard , her er en guide jeg lavede tidligere...
Du åbner brugeraccounts i AD users & comp. Under profile path henviser du til et share på netværket hvor profilen lægges altså:
\\servernavn\share\profilnavn
Du skal kopiere de eksisterende profiler over fra documents & settings profilerne lokalt

Forklaring. Det du gør i mit eksempel er simpelthen at placere profilerne på et share på netværket. Og så peger du på hver brugers profil fra "profile path".
Det kan næsten ikke forklares mere simpelt?
Avatar billede majgaard Nybegynder
06. december 2004 - 21:46 #3
Super...

Tak for det...

Hvis i smider et par svar, er jeg villig til at sende lidt point til jer....
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2004 - 21:53 #4
værsgo