Avatar billede laje3 Nybegynder
05. december 2004 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bedste PDA med bilholder og GPS

Hej Eksperter,

Ved ikke om dette spørgsmål er tilladt i denne kategori. Prøver:

Hvor finder jeg den absolut bedste PDA med TomTom3 + holder til bilen, GPS, sync kable til PC og evt. cradle?

Budgettet er ca. kr. 3.500 (kan være lidt højere) og min forventning er en HP, men jeg er meget åben overfor andre forslag.

Det er en julegave fra familien til svigefar. Han går ret så meget op i det. En af hans kollegaer har netop købt en HP 21?? og den kan næppe være dårligere eller mindre en den, så bliver han jo "til grin".

Der er et tilbud i Bilka i denne uge: http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/CD9B3F0AD8447357C1256F5C004459FF/$File/side12.jpg

Men jeg er bange for at modellen er for lile i forhold til kollegaens.

Har søgt lidt på Dell og Kelkoo, men ikke rigtigt fundet super tilbuddet.

Nogen der kan og vil hjælpe?

Mvh

Laje
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. december 2004 - 22:45 #1
Kender kun min egen Mio168 som jeg er glad for, men ikke er fancy og ikke med TT3..
Vedr. 1710'eren så prøv at se lidt omkring fx her:
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/ipaq1710/ipaq1710.html
mener ikke at 1710eren er hothot, da det er en af de mindste, og husker jeg ikke forkert er den noget mindre end 2210, selvom den er nyere end 2210'eren.. vil dog ikke hænges op på det.

Ved ikke lige hvordan priserne med TT3 er pt. men i sommers druknede man jo i tilbud, men FDB vil vist ikke rigtigt mere.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF02a/21115-21117-21117.html
Sammenlign rz1710 og 2110

Hør evt. lidt ad i pocketfreak.dk 's forum (søg evt først derinde).
Held og Lykke :\
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. december 2004 - 07:58 #2
Der er pt 2 tilbud:

Aldi har fra onsdag en Medion (Mio168) med indbygget GPS - og http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF01.HTM til 3000 (inkl. en del tilbehør fx 256mb kort)
hvis det SKAL være TT3 så skal den købes særskilt, men hvordan ydelsen er i forhold til 2210 ved jeg ikke - tror ikke man mærker den store forskel.

TDC har til 4000 en Acer med Navigon. Igen kan TT3 installeres, men kræver jo at den købes. Navigon er god stil ;) fx TMC skulle være rart nok selvom det ikke bruges i stor stil endnu.

HP hører dog under god service mht. PDAer generelt hører man.
Skulle jeg vælge mellem de 2 (uden at se på ydelsen, for har ikke haft den sidste i hånden, men har en Mio168 - som er lig den 1) vil jeg sige:

Medions plusser er at der er en del med - også 256mb kort som er et must - man kommer ikke langt uden et ekstra kort. GPSen er indbygget så ingen ledninger og glemt GPS.
Minus er nok at den ikke er lige så stilig at rende rundt med - og mere "noname"agtig. Serviceydelsen kender jeg ikke.

Acer er et mærke. Plus er at der er TMC-GPS med. Mere stil over den. BT1.1 indbygget.
Minus er dyrere. mindre medfølgende udstyr og dyrere.

Ingen er med TT, men kommer an på om det SKAL være det - og i så fald hvorfor??
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. december 2004 - 09:20 #3
og lidt om den fra Bilka (hvis du ikke er medlem af TTU kan du måske ikke læse det - men det er gratis at blive medlem): http://www.tomtom-user.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4856

Det er ikke en rigtig TT - men en kombination af 2 og 3'eren lyder det til. (kan mht. opdateringer måske give problemer tænker jeg).
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. december 2004 - 09:21 #4
sorry - så ikke at linket i den tråd var ekstern til TT: http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=24&Language=1