Avatar billede michaelbas Nybegynder
05. december 2004 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto-genstart af DI-624

Hejsa...

Der er problemer med at logge på det trådløse netværk hver morgen. Den finder netværket, men compuetern logges ikke på.

Efter at jeg genstartet routeren, er der ingen problemer. Kort tid efter modtager jeg en e-mail fra routeren om, at loggen er fuld.

Proceduren med at genstarte routeren vil jeg gerne gøre automatisk. Hvordan gør jeg det uden et strøm-ur? ;o)

Mvh.
Michael Bas
Avatar billede justme Nybegynder
10. december 2004 - 00:21 #1
Mig bekendt kan dette ikke lade sig gøre. Og jeg ville dog også anbefale dig at gøre nogle andre ting end at sætte den til "Auto-genstart" hvis en sådan indstilling var mulig. Du bør snarere finde ud af hvorfor den i det hele taget "timer out" og at du får en meddelse om at loggen er fuld? Til det ville jeg hvis jeg var dig, gøre:

1. Se om der er en indstilling i DI-624, hvor du kan specificere at den skal slette logfilen, hvis den bliver for stor? eller ikke at logge noget til logfilen?
2. Download/installer seneste drivere / firmware fra http://www.dlink.se/support/supportdatabas.asp til routeren
3. Sørge for at din PC er patchede med seneste opdateringer

4. Vær opmærksom på at det bestemt ikke er normalt opførsel for hverken routere / PC'ere / Firewalls / VPN koncentratorer mv., at de skal genstartes fordi logfilen er for stor. Dette kan være en god indikation på:
-Indstillingerne i logfilen er sat forkert?
-PC'erne bag routeren evt. er inficeret med vira?
-Routeren bliver bombaderet med hacker angreb?
-Routeren er sat forkert op?
-Routerens firmware (driver) trænger til at blive opdateret?
osv. osv. osv.

Undskyld for at besvare et spørgsmål med et spørgsmål, men jeg føler bestemt at du er bedre tjent med at finde ud af hvorfor den egenligt fylder loggen så meget op at routeren går helt i knæ... God fejlfinding ;o
Avatar billede michaelbas Nybegynder
11. december 2004 - 11:24 #2
Tak for svaret. Jeg nulstillede routeren, opdaterede firmwaren og oprettede netværket på ny. Nu virker det igen! :o)
Avatar billede michaelbas Nybegynder
11. december 2004 - 11:26 #3
Prøver lige igen... Skal lige finde ud af det med pointene...
Avatar billede michaelbas Nybegynder
11. december 2004 - 11:27 #4
Hmmmm... Hvordan får du dine point, Justme?
Avatar billede justme Nybegynder
12. december 2004 - 14:54 #5
Du beder personen som du føler skal have pointene, om at sende et svar, så her er det. Godt du fik det til at virke, man bliver jo så pokkers klog ;o