Avatar billede kmlp Nybegynder
02. december 2004 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Professional - adgang til netværksdomæne

Jeg har et problem med at få adgang fra Windows XP Professional til et netværksdomæne med Windows 2000 server. Min PC er medlem af en arbejdsgruppe med samme navn som domænet, og jeg har samme brugernavn og adgangskode begge steder.

Jeg kan godt komme ind på de shares, som alle har rettigheder til, men ikke på de shares, som kun jeg selv – eller grupper, jeg er medlem af – har rettigheder til. Her får jeg bare en melding om, at jeg ikke har adgang.

Hvis jeg melder PC’en til domænet, er der ingen problemer med adgangen, men jeg vil gerne have det til at virke uden at være medlem af domænet.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. december 2004 - 11:03 #1
Hvis du bare angiver bruger og password, så bruger din pc oplysningerne fra din egen konto. Det er mulig at du har en konto på 2000 med samme bruger og passsword, MEN det er ikke nok, fordi Sikkerheds ID'et er ikke det samme, så den går ikke.

Du kan istedet logge på sharet med følgende:
domæne\bruger
password

Når du angiver domænet foran brugernavnet, går den ind og bruger din konto på 2000, og så vil sikkerheds ID'et stemme overens.
Avatar billede kmlp Nybegynder
03. december 2004 - 12:04 #2
Problemet er, at jeg ikke bliver promptet for brugernavn, når jeg klikker på sharet. Jeg får bare meldingen om, at jeg ikke har adgang.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. december 2004 - 12:55 #3
Så skal du slette "Gemte Password" inde i Brugerstyring i Kontrolpanel
Avatar billede kmlp Nybegynder
03. december 2004 - 13:50 #4
Lyder lovende - jeg kan desværre ikke forsøge før mandag, men vender tilbage.
Avatar billede kmlp Nybegynder
03. december 2004 - 17:00 #5
Nåede det alligevel - det var lige det jeg skulle bruge. Tak for hjælpen!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. december 2004 - 17:18 #6
Velbekomme