Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 11:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MSDE og netværk?

Kan man tilgå en MSDE server over netværket?

Jeg har kun lige installeret den, og sat SA password på den. Jeg har været inde med min Interprice Manager og sat TCP/IP netværks protokollen til.

Nogen som kan svare mig på dette?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 11:18 #1
ja, det kan du
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 11:18 #2
Nøjagtig som en fuldblods SQL Server
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 11:58 #3
Kunne du evt. hjælpe mig til at komme igang på mit netværk?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:34 #4
Hvis du har Access 2000 eller nyere på klient-maskinen, kan du få forbindelse til MSDE'en via den.

Opret et nyt projekt til eksisterende data. Derved får du mulighed for at vælge serveren. Den hedder det samme som computeren (evt. '(local)' hvis det er den samme maskine. Den kan også hedde computernavnet\EtNavn, hvis den er installeret som en Named Instance.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 12:36 #5
Jeg har skam forbindelse til den når jeg sidder med min Enterprice manager på min lokal maskine, men når jeg hopper over på en anden, kan jeg ikke access'e min MSDE med Enterprice manager fra den anden maskine...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:38 #6
Hvordan har du sat connection properties op på klienten?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 12:38 #7
Mener du SA, eller windows auth? Eller tænker du på andet?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:40 #8
ja.

Hvis du har brugt Windows auth, skal dit login på klienten være oprettet som login på SQL Serveren. Alternativt skal det være med i serverens administratorgruppe.

Hvis du bruger SQL auth, er du nede på at have tastet korrekt adgangskode ind.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:41 #9
Hvordan har du sat egenskaberne på serveren?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 12:44 #10
De er sat til mixed... Jeg har mit sa login og password, og er sikker på at de er tastet rigtig ind....

Jeg sidder med 2 maskiner, de er lige ved siden af hinanden. Begge med Enterprice, og den ene med MSDE. Sql er sat op med TCP/IP protokollen....
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:46 #11
Hvilken Windows på serveren?

Hvis det er XP, sidder maskinerne så i et domæne? Jeg har oplevet, at der kan være besværligheder med at connecte til en SQL Server på en XP i en arbejdsgruppe.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 12:49 #12
Begge XP, begge i et stort domæne....

Jeg må lige prøve nogle muligheder... Skal IPX/SPX være sat til også? Eller netbeui? Prøver at connect via pc'ens navn...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. december 2004 - 12:51 #13
IPX eller netbeui behøver ikke være på.

Prøv evt. at tillade named pipes.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. december 2004 - 13:05 #14
Magic!

Det virker nu ihvertfald!!!!

Mange mange tak!