Avatar billede fox2001bs Nybegynder
14. marts 2001 - 11:56 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

AutoCAD Block ByLayer

Hejsa allesammen
Hvis jeg har en tegning med mange block og vil havde alle block lavet om til en farve er der en kommando der kan det så man ikke behøver at spænge alle blocken i loften ??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
14. marts 2001 - 12:45 #1
Ja, med mindre det er en LT version af AutoCAD.
Ordnes med et lille lispprogram. Laver det gerne til dig, når jeg kommer hjem i aften :-)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
14. marts 2001 - 14:33 #2
ok fedt mere interesser det er AutoCAD 2000 vi har ikke AutoCAD LT hvis det var den du tænke på

har du ICQ ??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
14. marts 2001 - 15:58 #3
Ja, jeg har ICQ, men kan ikke lige huske nummeret. Du kan maile til greven@image.dk med dit eget, så propper jeg dig på listen når jeg kommer hjem ved 18-tiden.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
14. marts 2001 - 20:38 #4
fox2001bs>>
Jeg har ikke hørt fra dig endnu, men er desværre også nødt til at trække mig fra den her. Mit LISP er lidt rustent og jeg har ret travlt på flere fronter.
Overgiver hermed opgaven til evt. interesserede.
Sorry

P.S. Det ER faktisk ikke så svært, hvis man kan lidt LISP :^D
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
14. marts 2001 - 20:41 #5
hvor mange point skal du havde for at sende den til mig det er rimeligt vigtig (icq 58392835)
Avatar billede sorensfar Nybegynder
14. marts 2001 - 23:16 #6
Det er ikke et spørgsmål om point.
Jeg skal se, hvad jeg kan gøre i morgen.
Har nogle gode forbindelser.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
15. marts 2001 - 08:58 #7
det lyder godt hele det firma jer i er helt op at køre over at vi skal spænge alle block i loften og så lave dem ByLayer så hurtig som mulig du kan komme med nået jo glader bliver vi *S
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 08:24 #8
fox2001bs>>
Nu har jeg noget, som jeg tror du kan bruge.
Jeg har ikke ICQ, hvor jeg sidder nu.
Har du en email eller MSN. Du kan sende til greven@image.dk
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. marts 2001 - 08:30 #9
sorensfar, kunne du også sende det til mig?
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. marts 2001 - 08:31 #10
hov, jimsim@ofir.dk
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 09:01 #11
jimsim>>

Værs\'go - skulle være afsendt nu.
Hvor mange point var DET så værd *LOL*
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 11:57 #12
sorenfar>> du kan sende den til 29722171@telmore.dk
Tak på forhånd
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 12:15 #13
ER afsendt
Prøv den og giv mig en kommentar (og forhåbentlig nogle point *G*)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 12:37 #14
sorensfar>> den virker super godt hvordan gør man så den start automatisk nået i options ik ? og hvordan har du laver den ??
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. marts 2001 - 12:55 #15
Ja, den virker sq fint nok :) er der andre commandoer end BF?
Er der nogen af jer der er gode til at lave pattern til hatch...
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 13:02 #16
jimsim >> hvad er det lige problemmet er med hatch ?
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. marts 2001 - 13:23 #17
Jeg ved godt det ikke høre med til dette spm., men jeg ville bare vide om i kunne lave nogle nye pattern som jeg kunne bruge i hatch-funktionen. Og hvis i gjorde det, ville jeg da gerne oprette et nyt spm...
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 13:27 #18
fox>>
Du får lige opskriften på autoload gratis (for jeg regner selvfølgelig med at du snart accepterer mit svar :-))
Find filen Acad2000doc.lsp (måske bare Acad2000.lsp hos dig) Åbn i notepad. Bladr ned til der står:

;;;===== AutoLoad LISP Applications =====
;  Set help for those apps with a command line interface

Indsæt en linie, hvor der står:

(load \"blokfarve\")

(blokfarve.lsp SKAL ligge i support direktoriet)

Gem. Og nu bliver lisprutinen loadet automatisk, hver gang du åbner en ny tegning.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 13:30 #19
jimsim>>
Jeg synes da under alle omstændigheder at du skal oprette et spørgsmål med det. Kunne da være meget sjovt at lege lidt med i de lange vinteraftener *S* - og nej der er ikke flere kommandoer i DEN lisprutine, da jeg har prøvet at gøre den så enkel som mulig. Men jeg har masser af andre, hvis der er noget du mangler :-)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 13:49 #20
sorensfar >> du er så fed det virker 100% jeg sider og tænker hvor mange point jeg skal give dig og er blive engi med mig selv om 100 point er det ok ?? PS: er meget internes i nogle af de andre Lisp du har og hvordan du laver dem TAK FOR DEN STORE HJÆLP
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 13:51 #21
sorensfar>> hvordan giver jeg dig 70 point ??
Nu lyder jeg lidt dum *S synes jeg selv *S
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 14:30 #22
Du opretter bare et spm. hvor der står 70p. til sorensfar - så svarer jeg tak - og du accepterer svaret !! (Opret det bare under Programmer:3d)
M.h.t. Lisp programmer er det nemmere at du bare spørger når du har et problem. Tit skal de nemlig lige rettes til, så de passer til det aktuelle problem.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 14:32 #23
ok men hvilke har selv du bruger rigtig mere ??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 14:42 #24
fox>>
*LOL* Jeg har samlet en 50-60 smårutiner i én fil, som jeg så har genvejstaster til. Det er lagstyringskommandoer, dim-rutiner, 3d-rutiner o.s.v. - alt sammen bare små hjælperutiner, der gør tingene lidt nemmere (og hurtigere)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 14:47 #25
ok fedt men hvordan har du lavet dem ?? findes der en bog hvor man kan lære at lave LISP filer ??? vil mere gerne havde nogle af de gode for abejder ca 8 timer om dagen med AutoCAD og der er mange ting der godt kunne være letter kan vi ikke snakke over ICQ ?? PS har oprette et spørges med 70 point
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. marts 2001 - 14:54 #26
Jo, lad os stoppe her og fortsætte på ICQ - men som sagt, jeg har kun ICQ hjemme. Jeg har oprettet dig på ICQ\'en og sender dig lige et båt, når jeg igen er hjemme (engang lørdag)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
16. marts 2001 - 15:02 #27
sorensfar>> tak ses så på lørdag over ICQ