Avatar billede jmax Nybegynder
25. november 2004 - 18:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål angående Undergrundshosting.dk

Hej på deg... :)
Jeg har længe gået og barslet lidt med idèen om at starte et halv-stort dansk rap community, non-profit.
Det er så meningen at de besøgende skal komme igen og igen (og igen) for at tjekke:

-Forumet (Hvor hiphop debatten genre skulle køre hæftigt, men hård konkurrence fra sider som rapspot.dk og danskrap.dk)

-Nyheder (Igen de samme konkurrenter)

-Download/hosting (Lige netop på dette punkt er den eneste side jeg er oppe imod mymusic.dk (som dog må siges at være stor), men her synes jeg at jeg har mange fordele, blandt andet tror jeg mange finder mymusic.dk for poppet og på min side er det jo meningen rappen skal være i centrum, hvilket man ikke kan sige den er på mymusic.dk.

Jeg har tænkt mig at siden skulle være baseret på CM systemet Mambo som jeg kender ret godt, men jeg mangler en der vil /kan designe siden. Ligeledes mangler jeg oplysnigner om muligheden at få sponsoreret serveren.

Så for at opsumere mine spørgsmål:

1. Er du tændt på at hjælpe med design, eventuelt senere redaktionelt, kan desværre i belønne dig da det jo er "non-profit"?

2. Tror du tanken om at nogen vil sponsorere servrkapacitet realistisk?

3. Tror du bare siden vil falde i hak med de andre og blive glemt?

Venligst
Jacob Max Jensen
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. november 2004 - 19:25 #1
Hvis du vil hoste mp3's fra forskellige folk, så sørg som det allerførst at få en rammeaftale med KODA i hus. Det sparer dig for utroligt meget besvær inden, og kræver blot at KODA-registrerede kunstnere, skal underskrive en samarbejdsaftale med dig, inden du kan hoste deres numre.

Hvis ikke du har styr på det, så skal KODA nok komme efter dig med en stor regning. Trust me - det er set mange gange før.

Jeg var med til at køre Undergrunden.dk i sin tid, og vi havde fået en fin aftale i hus med KODA. Det har aldrig kostet os en øre, og pånært lidt administrativt arbejde, så har det fungeret rigtigt godt.
Avatar billede jmax Nybegynder
25. november 2004 - 19:33 #2
Kanon spotgun, havde virkelig fuldstændig glemt den del af sagen.

Så dem vil jeg kontakte hurtigst muligt :)
Avatar billede jmax Nybegynder
29. november 2004 - 08:08 #3
Virkelig ikke flere der vil hjælpe med deres erfaringer og lignende? :)

Kan godt smide flere point.
Avatar billede jmax Nybegynder
13. december 2004 - 09:30 #4
Lukker...