Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
23. november 2004 - 20:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slås Engelskords stavekontrol fra?

Når jeg klikker på stavekontrol, og teksten er dansk med et enkelt engelsk (eller dårligt stavet DANSK ord), så slår Word 2002 i WinXP over i engelsk.
Nu er problemet at den ikkel "slår tilbage" til dansk.
Og det sker sku uanset om det er danske stavefejl eller engelske ord.
Jeg har sat (gu ve hvor mange gange) sprog til dansk.
Hvordan fjerner jeg det flueben (v) ud for engelsk? som der er nedenunder dansk, som valgt standdardsprog?

Jeg har også været inde i Officeærktøjer og i sproginstillinger at slå engelsk fra, men det bliver sku ved med at dukke op.

MVH
Philip
23. november 2004 - 20:47 #1
Funktioner->Sprog->Angiv sprog...
Fjern markering for feltet: Find sprog automatisk
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
23. november 2004 - 22:02 #2
Det har jeg jo (som jeg skriver) gjort mange gange, det hjælper ikke, idet der også - lige nedenunder - er flueben ved Engelsk som standdardsprog.
Spørgsmålet går jo på: Hvordan fjernes dette flueben ud for engelsk?
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
23. november 2004 - 22:05 #3
Og jeg har for lang tid siden fjernet fluebenet ud for: find sprog automatisk
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
29. november 2004 - 17:25 #4
Har fundet ud af løsningen, idet engelsk stavekontrol var installeret (ved "fødslen") af Word.

Så ved hjælp af Office-CD fjernedes engelsk (og/eller tysk grammatik).
Isatte CD'en. Højreklikkede på drevet og startede filen: INSTALL.EXE.
og
"Tilføj eller fjern funktioner - ...."
Microsoft Office XP installation: (klik på krydset ud for:)
"Delte funktioner i Office" »
"Korektur redskaber" »
"Engelsk" (og evt. andre sprog)
klik på 'harddisken' »
og klik (i det rullegardin der dukker op, på:)
"Udelad fra Installationen".
klik på: Opdater