Avatar billede joeb Nybegynder
23. november 2004 - 08:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Søger optimal måde at tjekke PC hardware på

Hej alle,
Har en rimelig erfaringsmæssig baggrund for at tjekke en pc på, men søger nu en mere formel fremgangsmåde, og tænkte nogle herinde nok havde et link eller en egen "opskrift"/fremgangsmåde både jeg og andre kunne nyde godt af.

Det drejer sig om, at fejlfinde netop hvilken del i pc'en der ikke fungerer og oftest uden mulighed for at afprøve med tilsvarende reservedele såsom ekstra CPU, PSU o.lign.

Skal netop igang med en vens computer, som efter en strømafbrydelse (!) ikke kunne tænde igen, og iøvrigt var uden fejlkode bip efterfølgende. Bare død.

Er der nogen venlige sjæle herinde der har en god fremgangsmåde?
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. november 2004 - 08:44 #1
Nu vil jeg mene at fremgangs måden er forskellig og du skal gå ud fra fremgangs måden ud fra hvad du ved om Komputeren :-)
Avatar billede llgpublic Nybegynder
23. november 2004 - 08:50 #2
draco999>> Shh ..

PC-Check by Eurosoft, se om du kan finde det program for det er genialt ...
Avatar billede llgpublic Nybegynder
23. november 2004 - 08:52 #3
Og mth. til din vens computer, åben strømforsyningen og check om sikringen er sprunget.
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. november 2004 - 09:15 #4
llqpublic= Pc check programmer er nu meget godt men når pcen er død så bliver det vel et problem.

Jeg kan føle du ikke mener det som jeg skriver men Jeg mener nu stadigvæk du skal gå ud fra det du ved, Almindelig fejlfinding.

Pcen er død hmm ja så er det vel nok ikke Net-kortet den er gal med vel..
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. november 2004 - 09:16 #5
glemte helt at skrive at PC-check programemr er generalt meget godt. det er jeg ikke uenig i :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. november 2004 - 09:46 #6
Avatar billede joeb Nybegynder
23. november 2004 - 10:19 #7
dragonknight -> Super! Den bog må jeg ha'. Det er genialt med flowdiagrammer hvor man netop kommer rundt i alle hjørner og ikke springer essentielle punkter over.

Jeg giver draco999 ret i, at det selvfølgelig kommer an på pc'en, men en fremgangsmåde som den dragonknight henviser til, giver jo netop brugeren en overskuelig måde at gennemgå pc'en på, og de punkter man allerede ved ikke er relevante - ja - dem springer man jo bare over.

llqpublic -> Hmm...sikringen i PSU'en. Fremragende idé! Havde da fuldstændig glemt at en sådan fandtes i den og det er da sikkert det der er galt, nu hvor årsagen var et strømsvigt.

Jeg er allerede tilfreds og lukker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. november 2004 - 10:36 #8
Takker !
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. november 2004 - 23:11 #9
inden du piller alt for meget fra hinanden er en god ting at starte med at tage strømmen fra bundkortet. evt også batteriet og så lade den stå et stykke tid, og så give den strøm igen. det er i hvertfald et af de første punkt jeg mener man kan starte med :) ( hvis den er gået helt død )