Avatar billede brian_j Nybegynder
22. november 2004 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med fletning til tekstbehandling

Jeg har en database oprettet i Lotus Notes 5.0.12, her fra har jeg mulighed for at foretage en fletning af mine data over til f.eks. en word fil. Men når jeg laver fletningen får jeg følgende besked:

"Dit tekstbehandlingsprogram har låst en fil, som skal bruges til fletningen. Luk tekstbehandlingsprogrammet og prøv igen."

Jeg har selvfølgelig prøvet at lukke programmet, men det har ikke hjulpet, jeg har også prøvet at opdatere designet på min notes klient, men ej heller nogen effekt her.

Er der nogen der har nogle forslag?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
22. november 2004 - 23:13 #1
Kan du uddybe det? - Fx. hvordan fletter du ?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. november 2004 - 09:19 #2
Fletning med Notes og f.eks. MS Word er altid programmeret specielt til lejligheden. Der findes ingen "indbyggede" fletterutiner.

Fletning er næsten altid kodet i LotusScript (LS), en Visual Basic lignende variant. Du kan tænde for LS debuggeren ved at vælge menu -> Tools/Værktøj -> Debug LotusScript/Fejlfind LotusScript.

Når du starter flettekoden, så vil debuggeren vise hvilken kode der udføres. Du bør kunne trykke på knappen <F5> for at fortælle debuggeren at den skal fortsætte afviklingen af koden. Så burde Notes afvikle koden og vil forhåbenlig stoppe ved fejlen og vise den LS-kode som oplever fejlen. Herfra kan du så kigge på lokale variable og fortsætte debugningen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
23. november 2004 - 11:07 #3
Lyder det ikke mere som om det er i Word fejlen opstår. Når man tænker på den fejlmeddelelse, der angives.
Avatar billede brian_j Nybegynder
23. november 2004 - 11:46 #4
Fejlen er fundet, det var en fil kaldet c:\merge.dat der var skrivebeskyttet, og derfor lavede fejlen.
Filen blev slettet og det hele virkede igen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
23. november 2004 - 11:53 #5
Dejligt med feedback; men vær lige rar at lukke spg. rigtigt, så det ikke står som ubesvaret.
Avatar billede brian_j Nybegynder
23. november 2004 - 11:55 #6
Det vil jeg så gøre (:-)