Avatar billede jkwjdk Nybegynder
21. november 2004 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bare et simpelt spørgsmål

Jeg ved ik om det kan lade sig gøre men der sker jo ik noget ved og prøve og høre

Jeg kunne godt tænke mig og finde et program hvor man kan fjerne stemmerne fra en sang så man kun har musikken tilbage, ved ik om det kan lade sig gøre.........
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. november 2004 - 13:06 #1
Der findes masser af den slags på nettet. Prøv at søge på "vocal removal", "remove voice" ell. lign i Google.

Prøv f.eks. denne:
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vremover.htm

ellers er der:

http://www.ltsound.com/
http://www.tuxpan.com/fcatrin/defx.php
m.m.
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
21. november 2004 - 14:48 #2
Jeg har prøvet og hente nogen af dem du har sent som link, synes ik helt jeg kan få det til og spille ordenligt........men jeg vil nok oz hellere have noget hvor jeg kan fjerne vocalen også gemme det.....så de kan blive brændt ud
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. november 2004 - 15:17 #3
Så prøv f.eks. dette:

http://www.download.com/Vocal-Remover-DirectX-/3000-2169_4-10254933.html?tag=lst-0-2

Så skal du bare have et lydredigeringsprogram, som f.eks. CoolEdit ell. lign., så du kan gemme filerne.
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
23. november 2004 - 17:41 #4
nå men nu har jeg downet cool edit og det virker oz meget cool......men oz som et meget stort program....du kan ik forklare så'en nogenlunde hvordan jeg fjerner vokalerne
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. november 2004 - 22:24 #5
Ja, cool edit er et rigtig godt program til lydredigering. Jeg har det desværre ikke installeret, men kan du ikke installere Vocal Remover og så bagefter finde det under plugins i programmet? Så kan du køre plugin'et som et filter på filen og bagefter gemme den.
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
25. november 2004 - 20:18 #6
skal jeg finde vocal remover som et plugin i cool edit eller hvad mener du......og hvilken af dem skal jeg hente kan se der er en der hedder directx og en til winamp, har prøvet og rode lidt med den i winamp men det synes jeg ik jeg kan få til og spille
Avatar billede -thomas- Nybegynder
25. november 2004 - 20:22 #7
Hvis du vil bruge Cool Edit, skal du hente DirectX-filen - så burde den kunne køre som et filter på filen.