Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 14:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ftp server

Hej .
Jeg vil gerne have sat min computer op til en ftp server. men med hvilket program? og skal man have et domæne?
håber i vil give svar .
Avatar billede japping Nybegynder
17. november 2004 - 15:05 #1
1) Man skal have en ip-adresse fra udbyderen, helst fast
2) Program: Apache og php kan hentes gratis på http://www.apache.org/ samt http://php.resourceindex.com
3) Kig ind på siderne under 2), der kan du finde svar på mange spørgsmål. Jeg lærte det selv ved at anvende www.thorsnet.dk - den side er fantastisk.
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:13 #2
japping -> hvad skal han bruge apache til hvis han bare vil sætte en ftp-server op?

kenneddk-> hvilket OS bruger du?
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:16 #3
hmm . vil sætte min egen comp op . og har ikke noget domæne . har kun min ip altså den fra mit net?:S kan jeg så?
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:19 #4
Hvilket styresystem bruger du? XP?

Har du fast eller dynamisk ip?

Du behøver ikke noget domæne!
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:21 #5
jeg har xp . og min ip er fast. idtil ejg gensatrter min router så får jeg ny !
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:25 #6
Hvis den skifter når du genstarter er den ikke fast, men det problem kan løses.

Den findes flere forskellige ftp-server programmer - bl.a. serve-u, som jeg selv bruger. Find det program du vil bruge og installer det.

Bagefter kan du tilmelde dig www.no-ip.com, hvor du kan "låne" et domæne-navn som f.eks. kan hedde minftp.no-ip.com, som så peger ¨på din ip-adresse. Bagefter henter du et lille program fra deres webside som kan tjekke hvert minut hvad din ip-adresse er, og såfremt den skifter så opdaterer de det hos dem, så besøgende altid bliver sendt det rigtige sted hen.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:27 #7
okay . men vil du ikke lave en liste over hvad for nogle programmer jeg kal have. er lidt lost:S
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:34 #8
Du skal bruge et ftp-server program. Jeg bruger serve-u. Kig evt. på download.com hvis du vil bruge et andet end det jeg har forslået.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:35 #9
okay . har du en msn ? hvis jeg får brug for hjælp undervejs?
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:39 #10
Du er velkommen til at skrive til mig herinde hvis du skulle få problemer undervejs, så kan andre måske også få glæde af det.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:40 #11
okay . vil jeg så gøre. :D acceptere lige dit svar:)
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 15:47 #12
mener du ikke serv-u? istedet for serve-u?
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 15:59 #13
ja - beklager.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 16:47 #14
okay . det er iorden , har også ået det op at kører:D men kan man ligge en hp ud så når man skriver www.kenneth1.no-ip.com . ? og hvordan?
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 18:04 #15
Det kan man godt, men så kræver det en webserver (eks. IIS eller Apache), og det er en helt anden snak.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. november 2004 - 19:09 #16
okay . vil du hjælpe lidt der også ? (:
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
17. november 2004 - 19:10 #17
Ehm.. Nu sidder jeg lidt med det samme =s

Jeg har gjort fuldstændig lige som Kennedk meen, jeg kan stadig ikke =s !

Hvad kan jeg have gjort galt?
Avatar billede petan Nybegynder
17. november 2004 - 19:35 #18
kennedk-> Søg på google og læs hvad der kendetegner de to webservere - der er skrevet et hav af artikler om det, som sikkert forklarer det bedre en jeg kan! Når, eller hvis, du løber ind i et problem, så skriv hvad du har gjort, og hvad der ikke virker. (opret evt. nyt spm. da dette omhandler ftp-server)

hyggehesten-> Opret et nyt spørgsmål og beskriv dit problem - jeg kan forestille mig du sidder bag en router.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
17. november 2004 - 19:37 #19
Jamen, jeg sidder bag router og HAR åbnet porten..

Kennedk sidder også bag router =s

Opretter nyt.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
17. november 2004 - 19:41 #20
Det nye spørgsmål ligger i : http://www.eksperten.dk/spm/562367