Avatar billede tille Nybegynder
17. november 2004 - 01:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

test af RSS Feed

Hej

Jeg har lavet et RSS feed fra vores hjemmeside

Den har denne adresse http://www.olstykke-fodbold.dk/log/rss.xml

Jeg har valideret etc, men har kun enkelte gratis readere installeret, ville bare have jer til at tilføje den i jeres og se om det ser ok ud.

PFT

Peter
Avatar billede guidmaster Nybegynder
17. november 2004 - 01:56 #1
Ja helt valid rss er det ikke hvis du tester med feedvalidator (http://feedvalidator.org/check.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.olstykke-fodbold.dk%2Flog%2Frss.xml)
Avatar billede tille Nybegynder
17. november 2004 - 07:37 #2
guidmaster: nej der er to fejl, der begge skyldes lidt mystisk anvendelse af vores nyhedssystem.

Istedet for at lave kode der tog højde for dette i dannelsen af xml, har jeg rettet contentmanageren så man ikke kan lave den slags fiksfakserier :-)
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2004 - 09:46 #3
I følge XMLspy har du et sted en hex 92, "right single quotation mark" fra windows-1252 tegnsettet. (Etter ØCF) Men i ISO-8859-1, der hex 92 et kontrolltegn.

Var det den du fant selv?
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2004 - 09:48 #4
Later til å fungere fint i Bottomfeeder.
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2004 - 10:32 #5
  er ikke definert i XML, bruk evt.
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2004 - 10:33 #6
Oops, det er ikke relevant om den er definert eller ikke, så lenge den står inne i CDATA.
Avatar billede tille Nybegynder
19. marts 2005 - 16:47 #7
ss
Avatar billede tille Nybegynder
19. marts 2005 - 16:47 #8
ss