Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. november 2004 - 16:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Begrænse overflod af spørgsmål

Hej.

Kunne man ikke lave et regel, som siger, at man ikke må skrive over f.eks. 20 spørgsmål, eller at man SKAL afslutte spørgsmål inden 1 måned eller lignende? Jeg synes, at der ligger meget rod diverse steder, som burde lukkes/rydtes op, og nogle er meget værre end andre til bare at lade løsningsforslag ligge uden respons. D-sys-j-er-f-dåålit
Avatar billede snowball Novice
16. november 2004 - 16:38 #1
Lige netop dette forslag har længe været et ønske fra os CoAdmins (og sikkert en masse andre brugere). Vi troede faktisk at det ville blive lavet i den version af Eksperten som vi kører med nu, men det var desværre ikke tilfældet.

Om det bliver indført, og i så fald hvornår, ved vi ikke noget om.
Avatar billede snowball Novice
16. november 2004 - 16:38 #2
Det jeg snakker om er at man max kan have X antal spørgsmål åbne på samme tid ;)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. november 2004 - 16:42 #3
Well, jeg synes godt man kan tilføje regler om at svar og kommentarer til éns spørgsmål skal lukkes/kommenteres inden for f.eks. en uge. Derudover synes jeg, at spørgsmål fra de brugere, som forlader eksperten, bør markeres som lukkede. Grunden til alt dette er, at det kan være svært at se forskel på skidt og kanel, når man leder efter åbne spørgsmål...
Avatar billede exp Juniormester
16. november 2004 - 17:30 #4
staticdata >>
Problemet er jo lidt, at en opgaveløsning sagtens kan tage over en uge, fx pga ferie, computernedbrud eller hvad ved jeg.

Noget andet er, at hvis en bruger forlader eksperten (deaktiveres eller lukker selv) - hvem skal så have points i spørgsmålene?
Alle dem der har lagt svar? Mon ikke det vil give et umaanerligt højt antal brugere der bare smider tomme svar for lige at score nogle hurtige points?
Personligt har jeg som coadmin ikke tid til at sætte mig ind i hver enkelt sag og fordele point i hver enkelt sag, såfremt dette forslag skulle komme op.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. november 2004 - 17:36 #5
Så et spørgsmål for lidt tiden siden der havde rundet 2 år :)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. november 2004 - 17:49 #6
Tak for respons!
Jeg mente F.EKS. en måned efter sidste kommentar - herefter kunne spørgsmålet suspenderes el.lign. Man kunne måske starte med tre måneder.
Hvis en bruger forlader eksperten, vil der alligevel ikke blive givet points!
Hvis dette ikke er muligt, kunne jeg i al fald ønske mig, at man kunne sortere efter sidste dato, spørgeren har reageret. Og jeg er sikker på, at enkelte godt kunne bruge lidt karens-tid til at lukke spørgsmål!
bubbaa:->Var din kommentar til støtte for forslaget eller det modsatte?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. november 2004 - 17:52 #7
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. november 2004 - 18:43 #8
Min kommentar var til støtte for forslaget.
Man får ikke meget hjælp af spørgsmål der ikke er blevet lukket.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2004 - 08:36 #9
Jeg har lige fået 10 point for et svar lagt i juni 2003 !

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2004 - 08:38 #10
Så er der kun 1567 ikke afsluttede spørgsmål tilbage som jeg deltager i.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. november 2004 - 08:39 #11
Ja, Arne, men hvis brugeren var bedt om at lukke spg. i juli 2003, tror du så ikke du havde fået dem dér? Måske skal man blot have lov til at udskyde deadline(?)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2004 - 08:57 #12
I det konkrete tilælde tror jeg faktisk at brugeren troede at han havde givet point.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. november 2004 - 10:37 #13
Jamen, det er da netop et argument FOR min idé om, at man skal "tvinges" til at tage stilling til sine åbne sager, mindst en måned efter sidste indlæg/svar. Evt. kunne man så udskyde deadline ved selv at give en status i sagen...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. november 2004 - 18:01 #14
Lukker.