Avatar billede para7 Nybegynder
15. november 2004 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Refresh og søgerobotter

Jeg er ved at lave en turorial, hvor siderne selv skifter. vil søgemskiner som Google generelt afvise siderne, når de refreshes eller via javascript sendes videre?
Er det kun spiderbaserede søgemaskiner, det er galt med?
Avatar billede monmike Nybegynder
15. november 2004 - 17:28 #1
Du kan nok klare dig med lidt meta tags.
http://www.metamaten.dk/
Der kan du lave det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2004 - 17:28 #2
generelt bryder søgemaskiner sige ikke om redirects, det har været brugt for meget til ikke lovlig optimering. Det er dog (igen generelt) sådan at javascript er langt bedre en meta og hvis du holder tidden over 30 sekunder skulle det ikke give de store problemer.

Søgeindexer, hvor det er mennesker der gennemser siderne, giver få problemer, hvis redirecten er fornuftig og ikke bunder i snyd. Botterne har svære ved at se forskel på snyr og fornuftig redirect
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
16. november 2004 - 07:19 #3
Man siger, at søgemaskinerne ikke er vilde med meta refresh, men endnu straffer de ikke sider, der benytter det. Hvis du vil være på den sikre side skal du bruge en 301 redirect.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. november 2004 - 10:33 #4
monmike. Det er ikke lige metatags mit spm går på. Jeg har også læst flere gange af fx bufferzone at metatags hører oldtiden til og man derfor bør undgå dem. Særligt hvis indholdet på siderne ikke lever op til dem.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. november 2004 - 10:42 #5
Men tak til alle.
roscoe27>
301 redirect? hvis det er en omdirigering man sætter i IIS, så kan jeg nok ikke bruge den. Jeg er hosted.
bufferzone>
Det lyder som løsningen.