Avatar billede trp79 Nybegynder
14. november 2004 - 12:29 Der er 1 løsning

FOR ALL operator i SQL99? Alternativ i SQL92?

Hejsa
Skulle bare lige høre om der findes en FOR ALL operator i SQL99, og hvad alternativet er til den i SQL92?
I Object Query Language (OQL) findes den nemlig, fx:
SELECT s
FROM Stars s
WHERE FOR ALL m in s.starredIn :
  m.ownedBy.name = "Disney"
Eks. er taget fra "Database Systems - The Complete Book" (Molina, Ullman, Widom)

På forhånd tak, mvh
Torben
Avatar billede trp79 Nybegynder
15. november 2004 - 17:01 #1
Lukkes uden løsning. Men man ville formentlig kunne gøre det med en EXISTS eller NOT EXISTS operator samt en subquery.