Avatar billede japping Nybegynder
12. november 2004 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

God idé til produkt eller samarbejde

Jeg er i gang med at udvikle et produkt, hvor jeg anvender en microchip der bla. har
- elektriske input/output til relåer/knapper/instrumeneter
- mulighed for gps/sms ...
- en simpel hjemmeside
- Ethernet forbindelse for tcp/ip,POP3 og meget mere
så der er næsten ikke grænser for, hvad man kan styre, overvåge og registrere med denne elektronik.

Men hvorfor kun satse på ét produkt ? Jeg ser mange muligheder men søger herigennem andre, som har en idé som de gerne vil have ført ud i livet. Da jeg har investeret i programmeringsværktøj o.l. er det relativt billigt at komme i gang.

Kom med input, idéer eller anden positiv input ....
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. november 2004 - 16:40 #1
Er det noget du selv har udviklet? Er det baseret på noget? Er der muligheder for at udvide det? Hvor stor er "boxen"?

Jeg er programmør og har aldrig leget med elektronik - vil gerne. Derfor alle spørgsmålene :)
Avatar billede japping Nybegynder
13. november 2004 - 09:45 #2
Hej Dennismp !
Basisenheden er 3x7,5x1,5 cm og er købt færdig med programmeringsværktøj til kr. 10.000,-. Der er altså tale om prof.værktøj. Selv enheden koster kun omkring kr. 400,- men dertil er der så strømforsyning, elektronik og box. Men jeg regner med at den vil koste fra omkring kr. 1.000,-, afhængig af hvad der skal tilsluttes.

Kortet kan udvides med flere ind- og udgange, enhed for mobilkort til afsendelse af SMS. Man kan tilslutte motorer, relæer for tænd/sluk, sensorer o.l. Modulet har sin egen IP adresse, hvilket gør, at den kan tilsluttes intranet og internet. Ydermere kan evt. indstillinger foretages via. enhedens hjemmeside.

Mht. din lyst til at lege med elektronik, kan jeg ikke anbefale dig at starte med denne enhed. Det er virkelig for nørder og flok der har erfaring med elektronik. Start med en PIC eller noget i den retning. Men lov mig ikke at købe det sæt som www.demotech.dk sælger. Der er for lidt hukommelse, systemet virker ikke som beskrevet, fejl i dokumentation og de refunderer ikke pengene selv om jeg har påvist at udstyret fejler.
Start med noget PIC fra www.brinck.dk, det er en billig start så du kan se om det er noget for dig.
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. november 2004 - 13:52 #3
Meget interessant :).

Hvor meget kendskab skal man have et elektronik (altså modstande, forskellige chips) for at kunne bruge det? Virker det som lego-klodser, hvor man har samler de dele man ønsker (uden for meget besvær) og så giver sig igang med at kode skidtet? Eller skal man har en forståelse hvad der foregår på sådan en kort?
Avatar billede japping Nybegynder
13. november 2004 - 18:12 #4
Byggesættene kan man som regel lave uden det stor kendskab til elektronik. Jeg vil foreslå dig at tage ind i en af deres butikker og snakke med dem samt se hvad det drejer sig om.
Avatar billede lemon Nybegynder
15. november 2004 - 17:04 #5
Japping : Jeg har masser af idéer, men det du søger er vel ikke produkter med flere års udviklingstid?

Har du i øvrigt en god ide til et projekt der kan vinde denne konkurrence uanset hvad konkurrenterne stiller op med? :o)

http://www.parallax.com/sx/sx_design_contest.asp
Avatar billede japping Nybegynder
16. november 2004 - 13:47 #6
Hej lemon:
De fleste af mine udviklingsprojekter varer fra ½-3 år, så tiden betyder ikke noget. Det vigtigste er at økonomi og dermed også fortjeneste hænger sammen. Jeg går ikke efter at tjene 10-50.000,- om året. Jeg går efter at kunne leve af projekter som disse.
Så hvis du har gode idéer og har lyst til at indgå et samarbejde, så kan vi snakke sammen om det. Jeg forestiller mig at vi:
1)laver en skriftlig samarbejdsaftale
2)ser på ét projekt af gangen og laver et økonomisk overslag
3)Går videre med udviklingen hvis økonomien ser fornuftig ud.
Er du interesseret ? Og hvad er din baggrund ?
Jeg er selv maskiningeniør fra DTU med 10 års erhvervserfaring fra Gasbranchen, Optiske industri og fødevareindustrien.
Avatar billede lemon Nybegynder
16. november 2004 - 16:01 #7
Jeg kontakter dig lige pr. mail i aften.
Avatar billede japping Nybegynder
18. november 2004 - 14:12 #8
Smid lige et svar lemon
Avatar billede lemon Nybegynder
18. november 2004 - 17:25 #9
Hvis du insisterer :-)