Avatar billede kmlp Nybegynder
11. november 2004 - 22:01 Der er 11 kommentarer

Langsom brænding ikke mulig på de nyeste cd'er?

Jeg vil gerne brænde nogle lydfiler på cd-rom i 4x speed (hurtigere brænding af audio-cd’er giver kliklyde ved afspilning på min cd-afspiller), men når jeg bruger medier, der kan klare 52x, giver brænderprogrammet (Nero v. 6.3) ikke mulighed for at brænde langsommere end 12x. Findes der en løsning på dette?
Supplerende oplysninger:
- Når jeg bruger ældre medier (f.eks. max. 48x), kan jeg godt brænde med 4x.
- Jeg har prøvet andre programmer, som giver mulighed for at vælge 4x, når jeg bruger 52x medier, men selv om jeg vælger 4x, brænder de med 12x (med Nero installeret - jeg har ikke prøvet at afinstallere det).
- Ovenstående gælder, uanset hvad slags data jeg brænder.
- Brænderen er af mærket Optorite, model CW4802.
Avatar billede kalp Novice
11. november 2004 - 22:08 #1
prøv med et ældre program! ældre brænder programmer har slet ikke de der hastigheder.

http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3502&sp=title

ved dog ikke om det helt er gammelt nok
Avatar billede kmlp Nybegynder
12. november 2004 - 00:23 #2
Samme resultat, men jeg har som sagt også prøvet andre programmer. Problemet er vist mere mediet end programmet. Ikke kvaliteten (fabrikatet er Disc Power, som jeg kun har gode erfaringer med - og andre fabrikater giver også kliklyde ved højere hastigheder), men at brænderprogrammerne på en eller anden måde får at vide, at 12x er minimum med disse skiver. (?)
Avatar billede kalp Novice
12. november 2004 - 15:09 #3
det står selvfølgelig på cd'en hvad minimum er.. fx 2x-56x

så er mimimum 2.. hvis det ikke står på din cd så må du går ud fra mimimum i hvertfald er højere end de 4x du ønsker.. desværre
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2004 - 15:11 #4
Giver den kun kliklyde ved afspilning af brændte CD'er ?
Avatar billede kmlp Nybegynder
12. november 2004 - 15:45 #5
Til kalp: Der står 52x og nedenunder, med småt: 1x-48x
og til dragonknight: Ja, kun brændte, og kun hvis de er brændt med mere end 4x.
Avatar billede kalp Novice
12. november 2004 - 15:57 #6
min browser er lidt fucked lige nu... skal lige rense den for vira eller hijack hehe.. men er der en løsning så finder du den altså her!
http://cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd.shtml
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:34 #7
fandt du løsningen? hvis ja så husk at lukke her:)
Avatar billede kmlp Nybegynder
04. januar 2005 - 09:38 #8
Næh, jeg har ikke fundet en løsning - andet end at bruge en anden pc med en langsommere brænder.
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 13:39 #9
tryk start/kør og skriv "dxdiag"

tryk på lyd og sæt hardware accelerationen ned.. se om det hjælper.. Jeg synes nu det underligt du ikke kan med din nuværende brænder vælge hvilken hastighed du vil brænde i
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:31 #10
hjalp det nye forslag heller ikke?
Avatar billede kmlp Nybegynder
31. januar 2005 - 09:00 #11
Undskyld manglende svar - nej, det gjorde ingen forskel. Jeg synes jo også, at det er underligt. Men som sagt: Bruger jeg 48x-skiver virker det, og jeg kan stadig bruge 52x-skiverne til andre formål eller på en anden pc med en langsommere brænder - så fra at være et problem er det efterhånden bare et irritationsmoment. Men tak for forslaget.