Avatar billede kochman Nybegynder
10. november 2004 - 21:37 Der er 9 kommentarer

problemer med ny scanner

Hej jeg har lige købt en nu scanner. canoscan LIDE 35. når jeg prøver at installere den får jeg en fejlmeddelse om at der ikke er kontakt til scanneren og atUSB enheden er tilsluttet en langsom HUB der står jeg skal tilføje en værtscontroller med USB højhastighed for at få det maksimale udbytte.

Så er det jeg spørger. MAksimalt udbytte ? jeg har intet udbytte af den nu. Er der noget galt med scanneren eller ?
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 21:43 #1
Lyder som om du mangler en USB 2.0 driver til dit bundkort, eller bare har smidt den i en USB 1.0 port.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
10. november 2004 - 21:55 #2
Hvis du har windows 98 er det sikkert USB 1.0
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 22:03 #3
Problemet med manglende kontakt kan skyldes, at du tilslutter den en anden USB-port end den, den var tilsluttet, da du installerede den. Den skal altid kobles til den port, du installerede den på.

Prøv at kigge i manualen til dit bundkort for at se hvilke porte, der er USB2, hvis du har nogle i det hele taget.
Avatar billede kochman Nybegynder
10. november 2004 - 22:27 #4
nå ok. nu har jeg ikke lige manualen her ved mig . men jeg har har kun 2 USB stik på mit bundkort. la os tænke det er 1.0 stik. kan man så ikke tilslutte scanneren ?

sig ikke at jeg skal købe nyt bundkort
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 22:32 #5
Du kan købe USB 2 add-on kort, ligesom f.eks. et lydkort eller grafikkort.
Tror de koster omkring 80 kr
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 22:51 #6
Du kan godt slutte en USB2 scanner til en USB1 port, men hastigheden vil kun være USB1. Hvis du vil have USB2 må du gøre, som wickedd foreslår.

Men det er selvfølgeligt kun nødvendigt, hvis du ikke har USB2. Der er en mulighed for, at dit bundkort har USB2, så hvis du kan fortælle, hvilket bundkort, du har, ville det hjælpe.

Everest Home Edition, som der er et link til herunder, kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilket bundkort, du har, hvis du ikke ved det.

http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Avatar billede kochman Nybegynder
10. november 2004 - 23:49 #7
¨jeg har et ECS K7S5A. men for lige at få det på det rene. Så burde der ikke
være problemer med at tilslutte scanneren til en USB 1.0 port ?
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 23:53 #8
>  Så burde der ikke være problemer med at tilslutte scanneren til en USB 1.0 port ?

Nej.

Det er ved at være sengetid nu, så jeg kigger på det i morgen, hvis ikke andre får det løst for dig i mellemtiden (eller du selv finder ud af det) :)
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 17:42 #9
Et check af dit bundkort viser, at det kun har USB1, medmindre det er PRO-versionen, du har. PRO-versionen har imidlertid flere USB-porte end de to, du nævner, så det må være en af de andre.

Det betyder, at du godt kan bruge din LIDE 35 med det, du har. Men, du kan kun overføre signalet fra scanneren til computeren med USB1 hastighed (USB2 er ca. 40 gange hurtigere end 1). Hvis du absolut vil have USB2-forbindelse til din scanner, skal du ud og købe et USB2 kort, som skal tilsluttes på bundkortet lige som med et lydkort f.eks.

Problemet med manglende tilslutning kan skyldes flere ting. Hvis du stadig ikke kan få gang i den, så kig på min kommentar 10/11-2004 22:03:20. Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne scanneren i Enhedshåndtering og fjern driverne til den. Geninstaller derefter det hele og følg instrukserne i manualen omhyggeligt.

Hvis det stadig ikke virker, så kom tilbage.

Og fejlmeldingen om langsom enhed er bare XP, der fortæller dig, at der er en USB2-enhed sluttet til en USB1-port. Det betyder ikke noget for, om det virker eller ej.