Avatar billede bibiscor Nybegynder
07. november 2004 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ka ikke formatere Grr

Hey
er der nogen her der kan hjælpe mig, jeg kan ikke formatere min xp. den skriver hele tiden at den er optaget af en anden diskenhed og jeg har siddet snart hele søndagen og bøvlet med dette. jo mere jo roder med skidtet jo værre bliver det. Jeg kan ikke formater fra min cd der er fulgt med pcen, kun reparereller genindstallere. har prøvet ar se om jeg ku formatere ude fra dospromt... så skriver den det med diskenheden.
skal jeg ha en xp-diskette lvet inden jeg formatere..
Please... help. er nede og skrabe på blødende knæ..øhh næsten*GG*
Hilsen Bibi
Avatar billede trekkies Juniormester
07. november 2004 - 22:06 #1
Er din BIOS sat op til at starte på din CD?
Avatar billede trekkies Juniormester
07. november 2004 - 22:08 #2
Du kan prøve at tage alle dine diske ud, udentaget din harddisk og dit cd/dvd drev, se hvad den så siger.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 23:13 #3
Nu ved jeg jo ikke hvorfor du vil formatere uden at geninstallere. Men du kan muligvis påbegynde en installation med dine xp-cd'er. Under installationsprocessen vil din disk blive formateret, og når du kan se at det er sket, kan du afbryde installationen. Det virker med Win2k på en "bambusmaskine", med da det lyder som om du har en mærkevaremaskine, bliver det nok ikke helt let at få hele disken formateret (slettet) da den måske er delt i to partitioner, hvor den ene indeholder de filer som producenten (fx HP eller Amitech) har lagt på disken.
Avatar billede bibiscor Nybegynder
07. november 2004 - 23:44 #4
hey igen
jamen skal lige siges jeg må formatere grundet min pc har været til rep grundet lyden,min pc larmer af ht når man taler over skype og msn. Medion værkstedet som har sku lavet min pc har puttet ny cpu, grafikkort, køler i ... men det er stadig den samme larm... kin når man taler over nettet. så nu har man forlangt fra medion at jeg skal formatere og så prøve msn af alene, for at se om det er dem eller mig der er gal på den..hmm fnys!! øhhh skal lige sige har ikke noget i drevene eller andet tændt på pcen når den skriver det med diskenheden... dejligt I svarer så hurtigt*SS*
håber I stadig har lidt tålmodighed med mig :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 00:35 #5
Prøv lige at kigge her, hvordan du gør:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede bibiscor Nybegynder
08. november 2004 - 02:05 #6
tak Tonnybrandt..det var lige det sted jeg sku bruge...men osse tak til I andre da....Men Tonny du får de dersens point. kram
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 07:39 #7
Jamen så vil jeg da lægge et svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 12:03 #8
Takker for point :)