Avatar billede rhinokort Nybegynder
07. november 2004 - 21:50 Der er 18 kommentarer

Ingen forbindelse

Hjælp mig........
Jeg har installeret et anti-spyware program på mit windows xp, og slettet nogle filer som den sagde var "farlige"
Problemmet er, at jeg nu ikke kan komme på internettet med min lan forbindelse nu, jeg bruger montorola kabel modem.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 21:52 #1
kan du huske hvilken filer det var
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 21:53 #2
hvilket program er det
Avatar billede rhinokort Nybegynder
07. november 2004 - 21:58 #3
Ja det var ad-aware
Avatar billede rhinokort Nybegynder
07. november 2004 - 22:00 #4
Kan desværre ikke huske filerne
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 22:04 #5
prøv at gendanne de filer , det kan du med ad-aware
kom så med en log fra HJi
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2004 - 22:17 #6
Skal vi gætte på at du fjernede Newnet?
Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.
Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
De to programmer fylder ikke mere end de begge to kan være på samme diskette.
Avatar billede rhinokort Nybegynder
08. november 2004 - 09:19 #7
Hvordan skal jeg hente dem, hvis internettet ikke virker?

Kan de være på en diskette?
Avatar billede rhinokort Nybegynder
08. november 2004 - 09:21 #8
Hvad er newnet?
Avatar billede rhinokort Nybegynder
08. november 2004 - 09:22 #9
Undskyld havde ikke set det du skrev med disketten
Avatar billede rhinokort Nybegynder
08. november 2004 - 14:42 #10
Tak for hjælpen "fromsej" har hentet programmerne på en diskette, men kommer først hjem fredag, så jeg må vente.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. november 2004 - 21:46 #11
Det er bare i orden, så skal vi nok få den på nettet igen.
Avatar billede rhinokort Nybegynder
12. november 2004 - 17:19 #12
Ja så fik jeg den på nettet igen, ved hjælp af Ispfix.....tusind tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2004 - 22:30 #13
Velbekomme.*S*
Skal vi ikke lige tjekke den efter?
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede rhinokort Nybegynder
12. november 2004 - 23:05 #14
Hej igen

Jeg kan ikke køre programmet spybot, computer skriver: spybotsd13.exe er ikke et gyldigt win-32 program, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2004 - 10:06 #15
Så fred være med spybot, kom med Hijackthis loggen.
Avatar billede rhinokort Nybegynder
13. november 2004 - 15:14 #16
Hej igen her er loggen så, hvad siger du til det?

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Steffen P. Jensen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fmdanmark.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://world.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware-Cop] "C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\Spyware-Cop.exe" /s
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://world.yahoo.com
Avatar billede fromsej Praktikant
14. november 2004 - 00:27 #17
Jeg siger den ser godt ud, med en alvorlig undtagelse.
Gå i Tilføj/Fjern programmer og fjern Spyware-Cop.

Så er din log ren, du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. november 2004 - 00:28 #18
Spyware-Cop:
http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm

aggressive advertising (1); false positives work as goad to purchase; same app as Adware Hitman, Consumer Identity, NoAdware, Protect Your Identity, SpyBan, SpywareAssasin, SpywareKilla, The Adware Hunter, & TheSpywareKiller