Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2004 - 12:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

email - tjek om aktiv bruger.

I det man må gå ud fra at dem der har internet, tjekker e-mail min. 1 gang om ugen, vil jeg hermed anbefale at der udsendes en mail hvori der ligger et link der skal bekræfte at man bruger den pågældende mail-konto. Bekræftes der ikke indenfor rimelig tid - her må 7 dage være nok - vil ens konto blive spærret.

Man forpligter sig til at svare på div. indlæg i ens spørgsmål eller dem man deltager i, så det duer ikke at have en mailkonto som man KUN bruger til ligegyldige ting.

Der følger en mailkonto med til alle kontoer vd internet udbyderne, så det kunne løses meget nemt ved at spærre for visse domæner - f.eks. jubii - yahoo - ofir m.m.

Kom med feedback på spørgsmålet  -er det helt hen i vejret????
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2004 - 12:29 #1
hvad nu hvis vedkommende rejser på ferie i mere end 7 dage?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
07. november 2004 - 12:32 #2
Selvfølgelig er der noget om det. Men nu bor jeg til fremleje, og min netudbyder har givet en e-mail til ham som kommer hjem om et halvt år. Derfor har jeg en ofir mailadresse, som jeg så også kan checke hvis jeg nu er i udlandet. Og er jeg væk fra min hjemmepc i længere tid end 7 dage (f. eks. på ferie, forretningsrejse m.v.), så ville jeg da være ked af at min ekspert-konto blev spærret.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
07. november 2004 - 12:33 #3
Jeg mente hvis jeg var væk fra en internetpc i længere tid end 7 dage...
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 12:34 #4
:-D Stigers jeg synes retaxes pointere noget vigtigt. Alle kan jo komme udfor ikke at kunne tjekke mail i mere end en uge
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 12:34 #5
udfor=ud for
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2004 - 12:38 #6
ferie eller ved sygdom, man kunne jo blive indlagt uden mulighed for at logge af på E.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2004 - 12:41 #7
Ikke for at hænge nogen ud her, men spørgsmålet er oprettet på baggund af http://www.eksperten.dk/spm/555680

Kan det være rimeligt at man bruger en mailadresse som man aldrig tjekker?
Så kan man jo sidde og skrive efter respons konstant og opretter vil aldrig se det...

I ved selv hvor tit man spørger efter respons og intet sker - mon ikke den bruger der ikke giver respons, bruger en konto som aldrig tjekkes???

Til k. hvis han ser dette - det er IKKE personligt, selv om det kan se sådan ud :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2004 - 12:42 #8
Jeg kan se jeres pointe - men er til også sikker på at i kan se min. Hvordan man så løser det i praksis - det har jeg så ingen ide om...
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
07. november 2004 - 12:50 #9
Mere rimeligt ( vil jeg mene ), kan man fra ekspertens side gennemføre noget i stil med at man skal logge på mindst 1 gang hver 2. eller 3. måned. Og hvis man ved at man er væk længere tid kunne man skrive til en admin for en løsning.
Det med en mailadresse som folk aldrig bruger, det er vel ofirs, yahoos m.v. ansvar at lukke de adresser folk aldrig bruger.
Avatar billede htmlkongen Novice
07. november 2004 - 14:38 #10
Stigers>> Jo egetnlig fin idé, men den skal kun komme (efter min mening) hvis man ikke har postet indlæg på E i over 14 dage. Tænk også på dem der skriver dagligt herinde, dem tror jeg vil blive træt af at skulle bekræfte sin bruger 48 gange om året. Men 14 dage hvis man ikke har skrevet indlæg :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 16:42 #11
Man kunne vel logge hvornår man sidst har logget på og så tjekke det op imod en eller anden grænse - eks. 3 mdr. så hvis man ikke har været logget på inden for de sidste 3 måneder kan man med rimelighed gå ud fra at man ikke benytter kontoen mere. Så kunne man sende en mail afsted til vedkommenede som man så skal bekræfte inden for 14 dage eller lignende og derefter blev kontoen så lukket - her synes jeg så at det også ville være på sin plads at de åbne spørgsmål man har også blev lukket og til det er der nok brug for en ny lukke type - så de ikke bliver lukkede med accepteret svar. Pointene kunne meget vel gå til pointspiseren.

Lidt det samme som valla også foreslår.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2004 - 20:12 #12
.