Avatar billede stigna Nybegynder
07. november 2004 - 01:05 Der er 8 kommentarer

Poblemer efter installering af SP2

Efter installering af SP2 (hentet på update)har jeg oplevet flg. med min IE6. Visse sider kan ikke vises...og nej..det er ikke nok at godkende dem osv...næ nej...det virker som om enkelte script funktioner ikke vil mere...og nej...det er ikke kun på min maskine..jeg har afprøvet på 3 maskiner nu....
Jeg har fx. en profil på www.komogvind.dk....alt virker...blot ikke funktionen vis min profil / gæstebog / beskeder...det er alle 3 funktioner som skal åbne i et nyt vindue og køre en *.php fil....men nixen...ikke om skidtet vil.
Ligeledes har jeg oplevet fx. hos bilka.dk...at jeg ikke kan få lov at se deres katalog online...

Spørgsmålet !
Kan nogen fortælle mig hvad det er som gør, at der er funktioner i IE6 som ikke virker efter installering af SP2 på min XP pro.

Jeg har søgt oplysninger hos såvel microsoft som alle mulige andre steder uden resultat og nej...det hotfix der er tilgængeligt afhjælper ikke problemet.

Venligst
Stig
Avatar billede halifax Nybegynder
07. november 2004 - 02:49 #1
Har lige kørt rigtig meget rundt i Bilkas online katalog. Ikke en eneste fejl. Har XP Pro DK SP2 med firewall og popup-blocker aktiveret - så det kan ikke være SP2 i sig selv.
Tror mere på det er noget med indstillingerne i IE, hvor sikkerheden er strammet op med SP2. Men det er jo umiddelbart svart på afstand at sammenligne min og dine 3 maskiner.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 11:19 #2
Du kan prøve følgende:
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend    Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau
( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK                      Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Ellers prøv at læse nedenstående links.
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/ie_blokering.asp
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=843016&product=windowsxpsp2
Avatar billede stigna Nybegynder
07. november 2004 - 21:10 #3
Til Halifax og Haverslev.
Jeg takker for jeres kommentar og vil i første omgang afprøve effekten.
Jeg er nu godt nok sikker på det er SP2 som er årsag til mine problemer for jeg har to maskiner med samme opsætning men uden SP2 som fint kan alt det jeg ikke kan på de to hvor der er SP2.
Men som skrevet...jeg vil afprøve og hvis det virker er det jo helt fint men je lader lige mit spørgsmål stå åbent endnu.
Til alm. info kan jeg oplyse at jeg kører XP pro DK med licens og altid har anvendt Windows Update, kører Norton Sys.Works og ikke på noget tidspunkt har haft problemer af nogen art med virus eller andet.
Begge de to maskiner jeg har installeret SP2 på er maskiner jeg lige har bygget, med rene harddiske og alt hvad hjertet kan begære af sikkerhed før jeg lod dem gå på nettet.
Men..jeg vil taste og vender tilbage..Stig
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 21:14 #4
Kan se du skriver at du har Norton, så måske en konflikt ?
Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.
Avatar billede stigna Nybegynder
07. november 2004 - 21:39 #5
Hej Hverslev.
Takker...men beklager...
Jeps jeg kører med NORTON men ikke firewall.
Jeg har besøgt sikkerheds centeret og sat det til at jeg selv klarer min NORTON...
Men jeg har ikke nået at kigge på det andet endnu...har lige en knægt med et tv-out til tv spørgsmål...sms..
Stig
Avatar billede stigna Nybegynder
08. november 2004 - 00:21 #6
Haverslev og Halifax.
Jeg har nu prøvet alle muligheder, også dem I har peget på.
Jeg har stadig mine problemer så det var vist ikke det som var problemet.
Jeg har i mellemtiden fået set lidt nærmere på problemet og har kunnet konstatere, at min maskine er sat op på den rigtige måde men at javascript funktionen stadig ikke vil køre i bestemte funktioner.
Det er når et javascript skal starte i et nyt vindue men uden explorer...altså i ren form eller som fx. en acrobat reader fil.
Jeg lader mit spørgsmål stå åbent lidt endnu selv om jeg nok ender med at afinstallere SP2.
Jeres hjælp har ikke været uden udbytte men har ikke endnu ført til at mit problem har kunnet løses...hvis I kan komme med andet som måske kan bruges er jeg aldeles parat til at efterprøve...
Stig
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2004 - 22:00 #7
Måske skulle du lige prøve at se om det er noget spyware?
installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 10:56 #8
Noget nyt ?
Lukketid?