Avatar billede heenet Novice
02. november 2004 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP 2210 bluetooth til Nokia 6230??

Jeg har et stykke tid haft en HP iPAQ 2210, som jeg er gået på Internettet med via BlueTooth over min Nokia 6310i uden problemer.

Jeg har nu fået en Nokia 6230 (Fed mobil...hvis den virker) og nu er der problemer! Min PDA beder nu pludselig om en PassKey. Det gjorde den ikke før, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad det. Nogen steder siger de, at man selv må vælge, og andre steder siger de at det er 0000 eller 1111 osv.

Det skal siges at jeg har et BlueTooth HeadSet som virker fint på den nye mobil.

Hvis jeg connecter fra mobilen, så skal jeg indtaste PDA'ens password (Ved ikke hvad det er?) derefter skal jeg på PDA'en taste passkey. Hvis jeg indtaster forskelligt i de 2, får jeg beskeden "Binding Mislykket". Hvis jeg taster det samme, ligemeget hvad, får jeg beskeden "Binding og Forbind afvist af sikkerhedshensyn" Dette tyder vel på, at det er næsten rigtigt, eller ihvertfald bedre end det andet???

Jeg har Sonofon Erhverv og har forsøgt deres kundeservice, men indtil videre fortæller de mig kun ting jeg ved i forvejen, og korrespondancen er pinligt langsom...så....HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP :-)

Noget helt andet: Hos Sonofon kan man downloade opsætning til GPRS, WAP, MMS osv. men jeg kan stadig hverken modtage eller sende MMS, nogen forslag?
Kan det passe at man skal skifte forbindelse frem og tilbage, hver gang man vil skifte fra fx. at WAP'pe til at sende MMS?

Lang smøre, derfor fuld skrald på pointene :-)

På forhånd tak.
Avatar billede q^bone Nybegynder
02. november 2004 - 11:31 #1
Passkey er en slags godkendelses key.
Når du prøver at connecte din mobil til din PDA, skulle du meget gerne blive bedt om at skrive en passkey på mobilen og derefter en passkey på PDAen.
En passkey er en slags godkendelses kode. Den er der for at sikre at ikke alle og en hver kan connecte til din PDA/Mobil.

Jeg ved ikke om dette har hjulpet, men har da svaret på om passkey skal være noget bestemt eller noget du selv vælger eller om det skal være ens på begge devices eller ej :) - Du vælger selv passkey, du skal taste det samme på begge devices.
Avatar billede heenet Novice
02. november 2004 - 13:28 #2
Det ser ud til at jeg endelig fik de svar jeg havde brug for fra Nokia og Sonofon. Dit svar korrekt nok, men ikke løsningen på mit problem, som viste sig at være softwaren på PDA'en der skulle opdateres.
Hvis du kan svare mig på, om man skal skifte forbindelse alt efter om man ska på WAP, sende MMS osv. så får du sq pointene alligevel ;-) Andre guldkorn modtages også..
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 13:40 #3
Jeg har samme problem som dig. Har selv HP 2210 og Nokia 6230 og kan heller ikke få forbindelse "Binding Mislykket"

Jeg vil høre dig om du har fåt din softwaren opdateret på din Hp 2210

Hvis du har så vil jeg høre hvor du har fået gjort dette ?
Avatar billede jobless Nybegynder
03. marts 2005 - 15:29 #4
topgun_1310: Der findes et patch på HP's side, som er en fil du dobbeltklikker på pc'en, og activesync opdaterer så din ipaq software (med det pågældende bluetooth-fix).... har selv været i samme problemstilling.....
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2005 - 09:09 #5
så mere konkret hvor ligger den fil, kan du måske give mig et link til den vil det være dejlig.
Avatar billede jobless Nybegynder
04. marts 2005 - 10:09 #7
Mener at det er den første...
Avatar billede tni Juniormester
25. marts 2006 - 04:25 #8
Fik du det til at virke med denne opdatering?

Bare for at jeg ikke opdaterer noget som ikke hjælper.

Har samme problem