Avatar billede paletski Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:45 Der er 24 kommentarer

Grafikkort defekt?

X I onsdags fik jeg leveret min Dell Inspiron 8600 (Multimedia, kaldet) med 15,4" UltraSharp WSXGA+ (1680x1050) skærm og 128MB ATI Mobility Radeon 9600 PRO TURBO grafikkort. Det er en Pentium M 1,6 GHz processor. Fredag lånte jeg så et spil af en ven for at spille lidt på den. Nu sker der så det, at efter at have spillet lidt tid, begynder der at komme vildt mange streger i grafikken og lidt efter fucker den totalt up og bliver bare til små firkanter på ca ½ x ½ cm og jeg kan ikke se, hvad der står på skærmen. Kan med lidt held få gemt spillet og lukket ned for det. Når så jeg kommer ud på skrivebordet i Windows igen, er det stadig helt galt med de små firkanter og kan kun lige få lukket ned for systemet på den rigtige måde. Det er mest gætteri efter, hvor ikonerne er. Har lagt mærke til, at det sker hyppigst, når jeg er i spillet og forlader det et stykke tid. Altså er inde i spillet, men holder pause. Når jeg spiller kontinuerligt, sker det ikke så tit, men det sker dog alligevel. Når dette så sker, kan det nogle blive "kureret" ved at genstarte, men tit er der også stadig striber, når jeg genstarter og jeg må så lukke systemet ned og vente lidt, inden jeg tænder igen, hvor det så virker. Indtil næste gang. Jeg ved godt, at en bærbar ikke er det rette valg, hvis en PC er købt til at spille, men det kan da ikke være rigtigt, at med det hardware, at den fucker up hver gang. Hvad kan der være galt? Nogen, der har noget forslag til, hvad det kan være? Håber meget på hjælp, da det er vildt irriterende med en sprit-ny computer.
På forhånd tak!
Avatar billede zenze Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:06 #1
Har du været inde hos Dell for at checke eventuelle opdateringer af drivere, som måske har været fejlbehæftede?
... eller er det et varmeproblem?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:14 #2
Det lyder meget som et varmeproblem synes jeg.
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:18 #3
Den blev også kanon-varm nedenunder-bagtil efter at have spillet ½-1time. Pisse bittert, når man først venter en uge efter bestilling, får en fejlleverence, venter en uge mere på den rigtige og nu dette. Skal lige siges, at den lige har lavet endnu et trick: efter at have stået tændt en halv times tid bare i windows og skærmen var slukket automatisk, gik jeg til den igen og nu var pilen omgivet af en 1 x 1 cm kvadrat bestående af de farverige mindre kvadrater. Denne større firkant fulgte så bare med pilen rundt, når jeg kørte på touch-pad.
Avatar billede zenze Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:20 #4
Pas lige på med at spille med udyret liggende i skødet. Jeg har hørt at det vil kunne ødelægge din "fremtid":0)
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:22 #5
ved det, men mine gener er sikret, dog ville flere gener af mine være bedre for verden. På et bord bliver den herre-varm.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:23 #6
Det KAN måske hjælpe at løfte den lidt bagtil. Den kan på den måde lettere suge luft til sig.
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:30 #7
ja, men nu gør den jo også lortet bare man starter op i windows. Altså uden varme! Retur til producenten eller? Den er jo for f..... kun fire dage gammel.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:41 #8
Jamen helt sikkert skal den da bare tilbage - den skal køre 100% stabilt under alle forhold og må ikke blive så varm, at du ikke kan bruge den *S*

Kan godt forstå du er knotten.
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:44 #9
Ja, ikke. Med det hardware der er i, burde der jo ikke være nogle problemer med at køre spil. Er selvfølgelig ikke købt til spil, men alligevel. Ellers havde man jo heller ikke valgt det grafikkort. Der burde da ikke være nogen form for problemer med nogen spil med det hardware, der er i, vel?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:48 #10
Det skulle jeg ikke mene *S*
Nu kender jeg ikke den specifikke ydelse på det grafikkort og ved derfor heller ikke, om det kan køre alle spil. Men det må under ingen omstændigheder blive så varmt, at du ikke kan bruge pc'en.
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:55 #11
Hvad vil du vide om den specifikke ydelse?
Og kan det blot være et driver-problem eller er det hardwaren?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:10 #12
DET_ER_ HARDWAREN.

"at den fucker up hver gang..".

Den ku jeg nu godt lide. :-D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:22 #13
Jeg vil ikke vide noget, for uanset hvad - så skal den maskine på værksted.
Avatar billede milter Ekspert
31. oktober 2004 - 01:58 #14
Hvis det var et varmeproblem, ville jeg mene, det skulle blive værre, jo mere du spiller, og det ser det ikke ud til efter det, du oplyser.

Er det en original CD, du har lånt? Hvis ikke ville jeg checke både den og din computer for uønskede gæster.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:03 #15
orginal cd??? hvis det både sker i spil og også bare i windows? lyder meget som et grafikkort problem.. bare smid den i hovedet på dell og sig hvad fejlen er.. BANG
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:04 #16
Det bliver også værre og værre jo længere jeg spiller! Og ligeså varmt som i Helvedes midte! Og nej, der er intet virus at komme efter!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:07 #17
tror den skal tilbage... ked af at sige det...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:08 #18
Men Dell, (alt afhængig af hvd du har valgt) plejer jo at komme ud på adressen inden 24 timer og fixe det på stedet..
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:09 #19
tror jeg også! Bitter som en talebaner, der har mistet magten og ser en kvinde uden burka!!! Nu må jeg se, hvad de siger hos Delle på mandag, når jeg ringer.
Tusinde tak for hjælpen, alle! Og husk sommertiden inat, det er så surt at stå FOR tidligt op.
Avatar billede paletski Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:10 #20
Men har valgt alt af deres vanvittigt dyre support fra.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:10 #21
nåhhh ja.. hmmm.. er det kl 3 at det bliver sat tilbage til kl 2? hehe
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:59 #22
Fortæl evt. lige, om du fandt ud af det og afslut så evt. spørgsmålet, tak.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:09 #23
Lukketid?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. januar 2007 - 09:07 #24
Man må åbenbart ikke skrive Lukketid. så får man dårlig Karma.. errr....