Avatar billede benneharli Juniormester
30. oktober 2004 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

includere html fil i anden html fil

Hvordan er det lige man kommer nemmest om ved at f.eks. have en header jeg skal bruge igen og igen, men som jeg retter i en gang imellem?

For ikke at skulle rette hver enkelt side hver gang mener jeg man kan lave en html fil man så includerer i de sider hvor man skal bruge den. Så behøver man kun at rette et sted.

Er det rigtigt?

/Benjamin
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. november 2004 - 21:29 #1
jeps du har ret :) dit banner skal gemmes i en separat fil og skal så "indsættes" via funktionen webcomponent -> include content

Hvis du bruger FP2002, så er her en god vejledning til hvordan du gør:
http://www.at-frontpage.com/2002/include2002.htm
Avatar billede benneharli Juniormester
03. november 2004 - 18:55 #2
Kigger lige på det, og vender tilbage...

/Benjamin
Avatar billede benneharli Juniormester
07. november 2004 - 23:07 #3
Jeg har ikke glemt dig, jeg har bare ikke haft tid endnu ;-) Vender tilbage...
Avatar billede benneharli Juniormester
08. november 2004 - 19:51 #4
Hmmm... Jeg fik faktisk ikke rigtig noget ud af artiklen, for jeg kunne ikke få menuen til at virke.

Den skrev at man skulle gemme siden til web, hvis man skulle kunne bruge den funktion

Til gengæld fandt jeg en linie på google man kan sætte direkte ind:

<p><!--webbot bot="include" u-include="page.htm" tag="body"</P>

Bare til en anden gang ;-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
09. november 2004 - 20:11 #5
oki mhh intereaasnt eller rettere træls at det ikke fungerede. Har du FP2002 ?

:) godt du fandt noget brugbart på Google --- tjo Google is your friend .p
Avatar billede benneharli Juniormester
09. november 2004 - 23:47 #6
2003 - Men der er den samme menu og muligheder...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. november 2004 - 20:17 #7
mhh træls --- jeg har ikke 2003, så kan ikke teste --- sry
Men ved at det kan drille, men hvis du har sat den ind i en <div></div> eller tabel, burde det kunne lade sig gøre...

Men ok du har jo fundet en anden løsning så ;))