Avatar billede jankovich Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre vindue str. for altid

Som spørgsmålet indikerer vil jeg gerne vide om man kan ændre ALLE vinduers størrelse for altid? Hvis ja, hvordan gør man så?

På forhånd tak ..
Avatar billede teepee Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:25 #1
På Amalienborg eller hvad?
29. oktober 2004 - 13:27 #2
*LOL*

Jan, du må nok lige præcisere hvilket program du arbejder i...?
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:03 #3
Hvis det er hele "Amalienborg" du vil have til at åbne i fuld størrelse:

- For de fleste programmers vedkommende skal du blot maksimere programmets vindue, inden du lukker det (de fleste programmer kan i øvrigt maksimeres ved at dobbeltklikke på bjælken øverst i deres vinduer - ellers ikonet øverst til højre i vinduet).

- Internet Explorer har det med at være lidt mere tricky:
Hold Shift-tasten nede, mens du enten med musen trækker vinduet større eller maximerer det, inden det lukkes. Det får det - hos nogle (få) - til at åbne vinduet i den størrelse du lukkede det i.
Men de fleste skal trække vinduet så stort som man vil have det med musen.
Derefter maksimerer du det.
Så lukker du programmet (IE).

Næste gang du åbner IE, får du det første vindue åbnet maksimeret. Det får du også på de nye vinduer du åbner som "kopi" af det første (Ctrl+N).
De vinduer som du åbner via links, åbner i den størrelse, som det vindue du trak størrelsen op i med musen.
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:31 #4
Der er i øvrigt også nogen som hævder, at det er Ctrl (i stedet for Shift), som skal holdes nede, når man lukker vinduet. Ingen af de nævnte metoder med hverken Shift eller Ctrl er dog for alvor blevet bekræftet som effektive.

Her er et prg som (rigtig) kan maksimere IE-vinduerne - har dog ikke selv prøvet:
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/index.htm

Det skyldes så  vidt jeg husker noget med at IE i kombination med Windows kun kan huske de sidste ca 20 vinduesindstillinger.
Findes der ikke et reg-tweak som kan øge cachen til indstillinger?
Sandsynligvis - spørg M$.
Findes der ikke et reg-tweak som kan øge cachen til indstillinger uden at gøre Windows mere ustabil?
Sandsynlivis ikke - det er jo trods alt Windows vi har med at gøre :^)

Pudsigt, at se spørgsmålet igen, siden jeg sidst besvarede det - vist nok nogle år tilbage :^)
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:48 #5
Her er i øvrigt et freeware program til at holde styr på alle programmers vinduer - ser rigtig hæderligt ud (har dog ikke selv prøvet)

http://www.southbaypc.com/AutoSizer/
Avatar billede hexya Nybegynder
06. november 2004 - 20:59 #6
Har du fået den hjælp, du bad om?