Avatar billede sbay Nybegynder
29. oktober 2004 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vedhæft fil i mailagent

Hejsa

Jeg vil gerne have en scheduled agent der kører en gang om ugen. Det er jo for så vidt nemt nok, men der skal vedhæftes en fil hver gang! Filen hedder det samme og er placeret samme sted hver gang, men indholdet ændre sig. Hvordan kan man gøre det - @mailsend er så vidt jeg kan se ikke tilstrækkelig!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. oktober 2004 - 10:53 #1
Du kan lave din mailsend i lotusscript istedet. Men du kan også istedet oprette et felt på de dokumenter din mailsend kører på, med en url til filen, og så refererer til den i [bodyFields] i @mailsend, hvorfra modtagerne så kan hente filen. Dermed sparer du også en masse vedhæftninger, dersom du sender til flere.
Avatar billede sbay Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:03 #2
Jeg kan ikke lige se hvordan man gør det i LotussScript. Mailen er til nogle ikke-notes-brugere, så doclink er ikke en mulighed!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:26 #3
Jeg mente heller ikke doclink, men at du opretter et felt på de dokumenter agenten kører på, med en url til det sted hvor din fil ligger, og inkluderer url'en ved at angive feltnavnet i [bodyfields].
Avatar billede sbay Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:47 #4
Hmmm - det var ikke meningen at den skulle køre på nogle dokumenter, men hvis det er måden, kan jeg da lave et. Det virker bare lidt omstændigt!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:58 #5
Øh..en schedulet agent kører da på dokumenter ???

Jeg troede at det kunne gøres umiddelbart i Lotusscript, fordi jeg - overfladisk - har tjekket at det ifm. et worddokument der skal vedhæftes en mail, godt kan lade sig gøre. Men det er script i UI, så den duer ikke på schedulet agent.
For at gøre det lidt mere omstændigt, kan du jo sørge for at sidste version af filen, altid ligger i et felt på det dokument du lader agenten kører på - og så angive dette feltnavn i [bodyfields]...
Avatar billede sbay Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:02 #6
hmm - ja ok - det vil jeg prøve
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:23 #7
Kig i designer-hjælpen under EmbedObject.

Sakset fra eksemplet:
Dim session As New NotesSession
Dim db As NotesDatabase
Dim doc As NotesDocument
Dim rtitem As NotesRichTextItem
Dim object As NotesEmbeddedObject
Set db = session.CurrentDatabase
Set doc = New NotesDocument( db )
Set rtitem = New NotesRichTextItem( doc, "Body" )
Set object = rtitem.EmbedObject _
( EMBED_ATTACHMENT, "", "c:\jim.sam")
doc.Form = "Main Topic"
doc.Subject = "Here's Jim's document, as an attachment"
Call doc.Save( True, True )

du skal jo så afslutte med en call doc.send(false)

Husk at sætte de fornødne "mail"-felter på dokumentet.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. januar 2005 - 23:31 #8
...hvordan gik det med det ?