Avatar billede martinkristensen Nybegynder
09. marts 2001 - 22:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

bruger root/test

Af en eller anden grund er min brugerkonto \"root\" blevet ændret til \"test\",
og jeg kan ikke finde ud hvor man laver det om til \"root\", I mysql basen
under mysql-data-mysql står der \"user\" i user-tabellen og ikke \"test\". Men
kører jeg MySQLmanager.exe ligger alle baserne i en mappe navngivet \"test\",
og jeg skal connecte som bruger test og ikke user. I filsystemet ligger
baserne i c:\\mysql\\data

Jeg har afinstalleret og reinstalleret MySQL men uden hjælp.

Hvor kommer det elendige \"test\" fra...???

Venlig hilsen Martin Test!!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. marts 2001 - 00:02 #1
prøv at tage en backup af din DATA mappe, og så uninstalle mysql og slette mappen helt fra disken. derefter lægger du mysql ind igen og ser om den nu virker.

Hvis den gør det, kan du tage de dele af DATA mappen som du skal bruge og smide over i den nye mysql installation
Avatar billede martinkristensen Nybegynder
10. marts 2001 - 17:00 #2
Det virkede selvom min test stadig er der, men nu virker min root også. Tak

Martin