Avatar billede tilbageblik Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar wxga og skærmopløsning i spil?

Kan man spille på en bærbar med wxga skærm? Har kig på en der kører 1200 x 800. Bliver skærmbilledet strukket eller kommer der sorte kanter i siderne?

Normalt kan spil jo kun køre "standard" opløsninger, som 1024 x 768 og lignede. Nogen der ved hvordan det fungerer på en wxga skærm?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 22:59 #1
Mange nye spil understøtter skæve opløsninger, f.eks. kan Counter-Strike:Source køre 4:3, 16:9 og 16:10

Omvendt vi spil der ikke understøtter dem gøre som du siger, have sorte rammer i siden.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:41 #2
@ el barto :
Tak for input :) Læg et svar, og du skal få dine point.

Jeg vil også godt lige høre, om det faktum, at visse spil ikke vil kunne "tilpasse" sig wxga-skærmen, alt i alt gør det smartest at gå efter en mere konventionel skærmdimension som sxga?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 09:34 #3
Jeg ville jo foreslå en bærbar med 1280x1024 eller 1400x1050 men har du et stramt budget er der jo ikke så meget at gøre :)

Nogle vil sige at en bredskærm er bedre til DVD, men hvor meget vil du bruge det?
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:15 #4
Rent faktisk spørger jeg på vegne af en kammerat, der er på jagt efter en maskine :) - Min egen bærbare er med sxga skærm (1400x1050), og det er fantastisk.

Jeg fortæller dine input videre - og igen tak for hjælpen. Læg så det svar, så du kan få dine point ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 19:29 #5
oki :)

Har selv en Asus M6N (klon) med samme opløsning, og ville ikke bytte for noget i verden :)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 19:29 #6
.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:38 #7
Labert grej! ;) - Min egen er netop en ASUS M6800N. Hehe.