Avatar billede badmanden Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Engelsk - dansk. Dansk - engelsk ordbog

Hej.
Jeg står og skal bruge en engelsk/dansk - dansk/engelsk ordbog til min HP Ipaq... Nogle af jer der ved om man kan skaffe det?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2004 - 09:00 #1
Det kan godt være jeg nu vover mig ind på et område, hvor jeg ikke har tilstrækkelig forstand, men så vidt jeg kan se, kører de fleste Ipaq's med en slags Windows (Mobile 2003), og jeg vil derfor umiddelbart tro, at gyldendal's ordbøger vil kunne fungere på sådan et apparat. Dem vil du kunne finde her:
http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/ViewForm?openform&view=TitelOgSerie&kat=Elektroniske+ordb%F8ger

Jeg bruger selv de 2 store udgaver af Engelsk-udgaverne (Vinterberg/Bodelsen og Kjærulff Nielsen) til akademisk arbejde, og selv til dette er de rigtig gode. Hvis du er usikker på om de kan køre på dit apperat, kan man hente en demo-model på ovennævnte hjemmeside, og prøve efter med.
Avatar billede badmanden Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:13 #2
Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre. Jeg har Gyldendals til at ligge på min bærbare.. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lægge den ind på en Ipaq?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2004 - 15:26 #3
Jeg kan se at sådan nogle Ipaq's har Usb-interface. Så det kan vel lægges ind den vej (vha. usb-pen eller usb-cddrev, el. lign). Så kommer det vel bare til at afhænge af om der er HD-plads og Ram nok til at have det liggende. Installationsfilerne fylder ca. 100 mb pr ordbog. Og efter at have installeret de 2 store UK-ordbøger og en mindre udgave af de 2 tyske fylder det hele 78 mb på min HD.

Men jeg har ingen praktisk erfaring med Ipaq's så udover ovenstående, kan jeg kun sige, at det kunne vel komme an på en prøve...
Avatar billede badmanden Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:19 #4
Tror jeg lukker dette spørgsmål og opretter et nyt hvor folk kan svare på om det kan lade sig gøre. Kan du ikke lige smide et svar, så kan du få nogle point!
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2004 - 16:24 #5
Jeg springer over i denne omgang. Du fik jo ikke svar på dit spørgsmål, men blot nogle ideer som der måske kan arbejdes videre på. Læg selv et svar og accepter det. Held og lykke i det videre forløb.
Avatar billede badmanden Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:26 #6
takker