Avatar billede mhv Praktikant
25. oktober 2004 - 12:07 Der er 5 kommentarer

Logget af domain

Hej

Jeg har en pc, som køre med XP-pro, den har kørt på domain, med domain bruger. pga. af netværks problemer er den logget af domain.

Men den eneste bruger som ligger lokalt på maskinen er Administrator, og brugerne af pc'en kender ikke dette password.

Så nu er jeg låst lidt fast, da jeg skal have administrator rettigheder for at komme på domian igen.

Udover dette ligger der data på pc'en som ikke må gå tabt, disse data har jeg heller ikke adgang til, da jeg ikke kan logge på som den rigtige bruger....
Avatar billede mhv Praktikant
25. oktober 2004 - 12:14 #1
findes der et lille program så man kan få den tilbage på domain.... uden at være administrator...
Avatar billede zyryz Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:15 #2
Vis du ikke kender Admin password kan du ikke gøre noget, evt brug mandrake move(linux) og reset admin password
Avatar billede mhv Praktikant
25. oktober 2004 - 13:17 #3
Lyder intersant, men er det en del at den komplette mandrake, eller et lille program, som jeg kan boot på cd...
Avatar billede zyryz Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:25 #4
Det er en boot cd som indlæser Mandrake Move som OS
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2004 - 22:18 #5
Nulstille eller resette adm.password i XP:

Der findes et program som kan gå ind og nulstille administrator passwordet, samt andre password.
Det virker på den måde at du booter op på en diskette eller CD, og derefter følger du bare vejledningerne. Man kan få det ved at klikke på linket og der en lille vejledning med.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html