Avatar billede screwdriver Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge en GUID i Interbase / Firebird

Jeg bruger GUIDs som ID på mine records, og nu konverterer og gemmer jeg dem som en streng, men jeg vil gerne kunne gemme dem som en GUID. Findes den felttype i Firebird ?

/Screwdriver
Avatar billede powernodes Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:22 #1
Jeg mener det findes i interbase, så mon ik også i firebird?
Avatar billede screwdriver Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:43 #2
Jeg bruger interbase 6.0 nu, og der er ikke noget GUID felttype, som der er i MsSQL. Når du siger den findes i Interbase, er det så i version 7.1 ?
Avatar billede pellelil Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:53 #3
Jeg mener ikke at InterBase/FireBird har en GUID felttype, men du kan jo oprette et "DOMAIN" til formålet (et 16 tegns VARCHAR). Hvis du skal "gøre det rigtigt" så brug i stedet en "NUMERIC(18,0)" der genereres via en generator (InterBase/FireBirds "nummer-generator").
Avatar billede screwdriver Nybegynder
30. november 2005 - 13:35 #4
lukker