Avatar billede kabuu Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:59 Der er 4 kommentarer

ADSL uden fastnet

Hej.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor man kan få adsl uden fastnet hos nogen udbyder, og ikke hos andre?
Hvorfor skal man have en tekniker ud og sætte det op, hvis man ikke har fastnet?
Hvad er det lige teknikeren gør, hvad er det man ikke selv kan gøre? Vil gerne vide det præcist....

Takker
Avatar billede vigilante Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:18 #1
Hvis man får det lavet hos f.eks TDC så kræver de at man har fastnet hos dem -og det gør de fordi man kører på det samme kobber(samme fysiske ledninger) som dem du bruger til telefoni.

Hos andre udbydere som f.eks cybercity kan man få adsl uden at have fastnet, hvilket skyldes at de ikke anvender det samme rå kobber, hvilket vidst skyldes at de ikke må for TDC...du ved den der lille monopol agtige virksomhed =)
Avatar billede zyklone Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:28 #2
Som viqilante nævner kan du få Internet uden fastnet hos Cybercity.
De reklamere bare ikke med det på deres hjemmeside.
Men det har virket fint for mig i snart et år.
Avatar billede zrednaz Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:03 #3
Du kan jo også bare få Internet via dit kabeltv-stik, hvis du altså ligger inden for kabeltv-dækningszone. :-)
Avatar billede kabuu Nybegynder
27. oktober 2004 - 08:07 #4
viqilante: Det øverste er nok rigtig du skriver, men af cybercity ikke andvender det samme rå kobber, kan vist ikke passe. Cybercity ligge jo ikke nye ledninger ind på adressen, de bruger selvfølgelig de samme som TDC.

Zyklone: Ved det godt. Det var ikke spørgsmålet var ikke hvem man kunne få det hos!

zrednaz: Igen var det ikke spørgsmålet, men jeg bor ikke inden for kabeltv dækningszonen.

Det eneste jeg vil vide er. Hvad er det lige teknikeren gør, hvad er det man ikke selv kan gøre? Vil gerne vide det præcist.... For skal man have bredbånd uden at have fastnet, så skal man have en tekniker ud på adressen. Tak