Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 13:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsgruppe i Evolution

Hej
Er der nogle som ved hvordan jeg opretter en nyhedsgruppe i postprogrammet, Evolution?

Send gerne et link.

/henrik
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 13:49 #1
Så vidt jeg kan se understøtter Evolution ikke nyhedsgrupper - i hvert fald ikke i version 1.4 som jeg bruger.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 13:54 #2
Den bruger jeg også.

Men hvad så med "katalogserver". Er det ikke nyhedsgruppe?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 13:58 #3
Nej, en katalogserver er en man kan prøve at slå op på for at finde folks emailadresse. Altså en slags "telefonbog".
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 14:02 #4
Ok - tak.

(temmelig meget for dårligt Evolution ikke kan det - når nu programmet ellers er ok)

Kan fortælle mig hvordan jeg kobler mig på en nyhedsserver?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 14:07 #5
Der er mange muligheder. Her er et par stykker: Knode, Pan, Mozilla Thunderbird, Mozilla News

Det var bare lige dem, jeg har installeret. Der er flere endnu.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 14:27 #6
hmm. Hvilken vil du anbefale?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 14:35 #7
Jeg har fået "Pan" til at virke - så jeg prøver mig lidt frem.

-->sandbox, du skal have point for at fortælle mig Evolution ikke har nyhedsgruppe-mulighed.
            Giv mig et svar
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 22:32 #8
Selv har jeg brugt alle 4, men jeg bruger ikke nyhedsgrupper ret tit, hvilket også er grunden til at jeg var nødt til at se efter om Evolution understøttede det, selv om jeg bruger Evolution som emailprogram.

Hvis du kun er interesseret i et program til nyhedsgrupper, og du bruger Gnome, vil jeg anbefale Pan, da den er lavet til Gnome. Hvis du kører KDE vil jeg anbefale Knode, da den er lavet til KDE.

Hvis du gerne vil have et program med både nyhedsgrupper og mail, kan jeg anbefale Mozilla Thunderbird.

Og hvis du gerne vil have den store internetpakke med browser, mail, nyhedsgrupper, editor, chat og hvad ved jeg, er Mozilla svaret.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 22:33 #9
NB! Både Pan og Knode kan naturligvis køre under andre systemer også.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 22:39 #10
Tak for de sidste uddybende svar fra dig.
Nu har jeg fået en fornemmelse for de forskellige programmer :-)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2004 - 22:41 #11
Til din orientering kører jeg med Mandrake 10.0 og bruger KDE. Og jeg vil prøve din sidste løsning: Mozilla
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2004 - 11:29 #12
Som en opdatering kan jeg lige sige, at jeg har netop opgraderet til version 2.0.2 af Evolution, og den kan GODT læse nyhedsgrupper. Så der er altså en mulighed mere, hvis du enten kan finde den pakket til Mandrake eller har mod på at bygge den selv.
Avatar billede mortenhc Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:41 #13
ok, tak. Jeg vil overveje at opdatere min Evolution.

Bruger p.t. pan-læseren.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
24. oktober 2004 - 11:43 #14
jeps. Det vil jeg også prøve